در بازدید معاون رئیس‌جمهوری و استاندار گیلان از تالاب انزلی؛

تاکید معاون اجرایی رئیس جمهوری بر اقدامات ضربتی برای احیای تالاب انزلی

مرتضوی از تالاب انزلی بازدید و با توضیحات مسئولان از جزئیات و ابعاد مشکلات این تالاب مطلع شد و استاندار گیلان گفت: همت و اراده ای جدی برای احیاء تالاب بین المللی انزلی وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی ظهر امروز (دوشنبه) با همراهی دکتر سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهوری از تالاب بین المللی انزلی بازدید کرد.

 سید صولت مرتضوی در ادامه برنامه های سفر به استان گیلان از تالاب انزلی بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات آن قرار گرفت.

معاون اجرایی رئیس جمهور تاکید کرد: طرح مناسبی برای احیای تالاب انزلی با کمک مردم آماده خواهیم کرد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: بسیاری از کارشناسان معتقدند احیای تالاب انزلی نیازمند یک برنامه ۱۰ ساله است، اما امیدواریم در این مورد ضربتی تصمیم گیری و اقدام شود تا این تالاب هر چه سریع‌تر نجات پیدا کند.

استاندار گیلان در حاشیه این بازدید با اشاره اینکه سنبل آبی و رسوبات تالاب منجر به کاهش عمق آن شده، اظهار داشت: این مسئله تبدیل به یک نگرانی‌ و تهدیدی برای حیات تالاب شده که با دستور رئیس‌جمهوری و بازدید امروز اهتمام جدی برای نجات این تالاب وجود دارد.

وی افزود: این نوید را به مردم می دهیم که با همت و اراده موجود، دوباره شاهد فرود پرندگان مهاجر و زیست انواع آبزیان در تالاب انزلی باشیم و ساکنان مناطق پیرامونی هم بتوانند از این تالاب استفاده کنند.
معاون اجرایی رئیس جمهوری و استاندار گیلان صبح امروز نیز از نوار ساحلی استان در راستای نظارت بر اجرای دستور آیت الله دکتر رئیسی مبنی بر آزادسازی اراضی ساحلی توسط دستگاه‌های دولتی بازدید کردند.
Share