انتقادات خسته‌ بند از منطقه آزاد انزلی؛

به تالاب انزلی جفا کردیم | گسترش منطقه آزاد در کیاشهر خلاف بزرگی است

نماینده مردم انزلی در مجلس با بیان اینکه روستاییان از منطقه آزاد گله‌مندند زیرا فرزندان هایشان بیکارند، گفت: حق نداشتند منطقه آزاد را توسعه دهند زیرا قانون گذار گفته منطقه در محدوده انزلی می تواند گسترش یابد نه کیاشهر که ایشان برای آن منطقه هستند و این کار یک خلاف بزرگ است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسن خسته بند، نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید برنامه ریزی مناسبی در خصوص اشتغال داشته باشیم، اظهار کرد: در ابتدا باید اشتغال موجود را حفظ کنیم و سپس اشتغال پایدار بوجود آوریم.

وی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی وضعیت خطرناکی داریم، افزود: بندر انزلی در انتهای استان واقع شده و آن طور که باید نمی توان از آب سپیدرود استفاده شود و از طرفی زمین های کشاورزی شهرستان ماسه ای است و آب بیشتری برای کشاورزی لازم دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه از استاندار خواهشمندم طرح لاینینگ را برای کشاورزان انزلی انجام دهد، خاطرنشان کرد: زمین های زیادی در حاشیه تالاب داریم که اکثرا برای دولت است، چه اشکال دارد این زمین ها را به کشاورزان و یا جوانان بیکار اجاره دهیم؟

خسته بند ادامه داد: در حاشیه تالاب بیش از دوازده هزار هکتار زمین داریم که به راحتی می توان از آن استفاده کرد و ایجاد اشتغال کرد.

پره‌های صیادی شهرستان انزلی مقطعی کار می کنند | شیلات به علت کمبود اعتبار در ریختن بچه ماهی خوب عمل نمی‌کند

نماینده مردم شهرستان بندر انزلی در مجلس، مبحث بوم گردی را بسیار خوب دانست و گفت: پره‌های صیادی شهرستان مقطعی کار می کنند و در زمان تابستان که صیدی انجام نمی شود با کمی تغییرات می توان از این مکان ها برای جذب توریست استفاده کرد و در آنجا قفسه هایی داخل دریا یا تالاب بزنیم و پرورش ماهی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه به دلیل کمبود اعتبار در زمینه صید و صیادی در داخل تالاب مشکل داریم، متذکر شد: شیلات به علت کمبود اعتباری که دارد چند سالی است، آنچنان در ریختن بچه ماهی خوب عمل نمی کند.

به تالاب جفا کردیم | روستاییان از منطقه آزاد گله‌مندند

خسته بند درباره تالاب انزلی نیز بیان کرد: متاسفانه به تالاب جفا کردیم و با توجه به کمبود اعتبارات مشکل خواهیم داشت.

این نماینده مجلس همچنین خواستار جلسه‌ای با آقای بانک شد و گفت: خواسته من این است که در فاز اول روستاهای غرب انزلی از بشم تا آبکنار و تالاب انزلی را در نقشه منطقه آزاد بیاوریم.

خسته بند در خصوص منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه روستاییان از منطقه آزاد گله‌مندند زیرا فرزندان هایشان بیکارند، تصریح کرد: از حدود سیصد پست سازمانی چند درصد انزلیچی هستند؟ آیا اولویت به پنجاه درصد مردم انزلی نباید برسد و آیا حق آن ها بیش از این نیست؟

حقوق های آنچنانی که آقایان در منطقه آزاد می‌گیرند به برکت دوندگی من است | گسترش منطقه آزاد در کیاشهر خلاف بزرگی است

وی ادامه داد: حقوق های آنچنانی که آقایان در منطقه آزاد می‌گیرند به برکت دوندگی است که خود حقیر کردم ولی مردم شهر و روستای من مشکل بیکاری دارند و من شرمنده آنان هستم.

خسته بند با اشاره به طرح هادی و عدم اجرای آن توسط منطقه آزاد با اشاره به اینکه منطقه آزاد، طرح هادی که بنیاد داشت اجرا نکرد و تمام زمین های کشاورزی منطقه را از بین برد و سال گذشته طرح خودشان را اجرا کردند، افزود: حق نداشتند منطقه آزاد را توسعه دهند زیرا قانون گذار گفته منطقه در محدوده انزلی می تواند گسترش یابد نه کیاشهر که ایشان برای آن منطقه هستند.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: زمانی می توانستند منطقه آزاد را توسعه دهند که مجلس تصویب کند ولی اکنون توسعه منطقه آزاد در کیاشهر یک خلاف بزرگ است.

Share