عباسی: پای کار حمایت از فعالیت‌های فرهنگی هستم

اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر در رشت | به داشته‌های فرهنگی خود می‌بالیم

استاندار گیلان با تصریح اینکه به داشته‌های فرهنگی خود می‌بالیم، بر لزوم نشاط افزایی در جامعه با نمایش تولیدات فاخر هنری و سینمایی تاکید کرد و گفت: پای کار حمایت از فعالیت‌های فرهنگی هستم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی شنبه‌شب در مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر در تالار مرکزی رشت با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای اکران فیلم‌های جشنواره بین المللی فیلم فجر در گیلان اظهار داشت: فرهنگ مردم گیلان با هنر آمیخته شده و گیلانیان همواره عشق و علاقه خود را به هنر نشان داده و نمونه بارز آن استقبال پرشور از جشنواره فیلم فجر است.

وی با ابراز خرسندی از آشتی مردم گیلان با سینما گفت: اکران همزمان فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در استان، کاری بسیار خوب در گیلان بود که نتیجه تمامی این تلاش‌ها آشتی مردم با سینماست و باید این روند ادامه‌دار باشد.

استاندار گیلان خلاء سینما در گیلان را مشهود دانست و بیان کرد: باید با ساخت و نمایش فیلم‌هایی با بهره‌گیری از مولفه‌های بومی و استفاده از ظرفیت‌هایی مثل تالار مرکزی رشت، برای جبران این خلا و جلوگیری از سوء استفاده دشمنان اقدام شود.

عباسی با اشاره به دیکتاتوری رسانه‌ای استکبار جهانی و لزوم جهاد تبیین مورد تأکید رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: هرساله جشنواره‌های مختلفی در عرصه سینما، فیلم و تئاتر در کشور برگزار می‌شود که باید امکان اکران بخش‌های مختلف جشنواره‌هایی مثل فیلم فجر در مناطق روستایی هم فراهم گردد چون در این صورت هیچ قدرتی توان نفوذ فرهنگی به کشور را نداشته و امید در جامعه تزریق می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به ایجاد نشاط در جامعه بیان داشت: در شرایط کنونی کشور نیاز به نشاط افزایی دارد و بهترین راه برای ایجاد نشاط در جامعه، نمایش فیلم‌های سینمایی و احیاء سینماها در استان است.

نماینده عالی دولت در گیلان تالار مرکزی رشت را یک ظرفیت برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در استان دانست و گفت: باید از ظرفیت تالار مرکزی رشت به صورت روزانه استفاده شده و این تالار در اختیار هنرمندان در عرصه‌ها مختلف هنری قرار گیرد.

عباسی با اشاره به کمبود سینماهای فعال در گیلان افزود: یکی از ضعف‌های مشهود در گیلان کمبود سینماهای فعال است لذا بکوشید این نقیصه جبران شود و شخصا از تلاش‌ها برای غنای فرهنگی استان حمایت می‌کنم.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین با تاکید بر تداوم برگزاری برنامه‌های فرهنگی در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: از کمک خیران برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در گیلان بهره بگیرید.

در پایان نیز شماری از دست اندرکاران برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر در گیلان قدردانی شد.

Share