فرماندار رضوانشهر خبر داد:

۱۵ راه روستایی محاصره در برف رضوانشهر بازگشایی شد

فرماندار رضوانشهر گفت: بدلیل بارش برف سنگین در محورهای کوهستانی این شهرستان و انسداد بعضی از محورهای کوهستانی، راهداران مشغول بازگشایی راه ۱۵ روستای محاصره در برف هستند که بخش اعظم آن انجان شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمود قاسمی در جلسه فوق العاده ستاد پیشگری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، در جمع اعضای ستاد بحران این شهرستان افزود: هم اکنون ارتفاع برف در محور‌های کوهستانی رضوانشهر و پره‌سر بیش از ۶۰ سانتی متر گزارش شده است و اداره راهداری این شهرستان با بکارگیری ۱۳ دستگاه سبک، سنگین و نیمه سنگین و در غالب سه اکیپ در محورها مستقر و مشغول بازگشایی مسیر می‌باشند.

وی با بیان اینکه هم اکنون شاهد بارش برف در تمامی محورهای کوهستانی و بعضی از نقاط جلگه‌ای رضوانشهر هستیم گفت: طبق هماهنگی‌های قبلی و تقسیم کار، بترتیب اولویت راه‌های اصلی، فرعی و روستایی را جهت پاکسازی و بازگشایی مسیر‌ها در دستور کار قرار می‌دهیم.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به جلوگیری از هرگونه خطرات ناشی از یخ زدگی بستر راه‌ها گفت: طی ۲ روز اخیر، حدود ۲۰ تن ماسه و نمک در سطح جاده‌ها ریخته شد و در همین راستا به همه مردم عزیز و دارندگان وسایل نقلیه اعلام میگردد ضمن پرهیز از سفر و ترددهای غیرضرور، لوازم نقلیه خود را به زنجیرچرخ و امکانات ایمنی لازم مجهز کنند.

قاسمی گفت: محور پونل به خلخال از محدوده روستای زندانه تا گردنه الماس که خالی از سکنه می‌باشد و بدلیل نبود ایمنی کافی و خطر سقوط بهمن همچنان مسدود است.

وی در ادامه با اشاره به فصل‌زاد و ولد دام‌های سبک و گوسفند در این مناطق گفت: پیش بینی ذخیره‌سازی علوفه در هفته‌های قبل در این راستا صورت گرفته است و تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر وجود مشکلات ناشی از کمبود سوخت و علوفه دامی اعلام نشده است.

فرماندار رضوانشهر همچنین افزود: با توجه به هشدار‌های هواشناسی، به مرغداری‌های سطح منطقه اعلام گردیده نسبت به ذخیره‌سازی سوخت جایگزین اقدام نمایند.

قاسمی در ادامه تاکید کرد: تا اطلاع ثانوی همه اعضای ستاد شهرستانی به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی با استفاده از همه ظرفیت نیروی انسانی و لجستیکی در آماده باش کامل قرار گیرند.

Share