فرماندار رضوانشهر در همایش آموزش فرهنگ ترافیک مطرح کرد:

۱۶ نقطه حادثه‌خیز در رضوانشهر شناسایی شد | تصادفات عابر پیاده روند کاهشی داشته است

قاسمی گفت: حدود ۱۶ نقطه حادثه‌خیز در رضوانشهر را شناسایی کردیم تا بتوانیم در این زمینه بخشی از این مشکلات را در شورای ترافیک شهرستان و بخشی از موضوعات که نیاز به مجوز شورای ترافیک استان دارد را برطرف نمائیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، همایش آموزش فرهنگ ترافیک با حضور دهیاران غرب گیلان به میزبانی شهرستان رضوانشهر در دانشکده فنی کاسپین چوکا برگزار شد.

محمود قاسمی در همایش آموزش فرهنگ ترافیک دهیاران غرب گیلان گفت: دهیاران نقش مهم و اساسی را در حوزه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، آموزشی و ترافیکی در روستاها ایفا می‌نمایند امیدواریم با اجرای این گونه برنامه‌های آموزشی بتواند در آگاهی بخشی جامعه و فرهنگ‌سازی ترافیک یار و یاور پلیس باشند.

وی از اقدامات شایسته نیروی انتظامی و پلیس راه و راهور که در بحث کنترل ترافیک به صورت شبانه روزی تلاش می‌نمایند تشکر نمود و افرود: همانطور که مستحضرید چه در هوای سرد و بارانی و برف و کولاک و چه در تعطیلات همه افرادی که می‌خواهد از این نعمت الهی لذت ببرند، نیروی انتظامی و پلیس راه و راهور که احساس مسئولیت می‌نمایند و این فضا را ایجاد می‌کنند تا مردم در آرامش و آسایش بتوانند از این فضا استفاده نمایند.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به تاکیدات استاندار محترم گیلان در بحث ترافیک گفت: در شهرستان رضوانشهر در سال ۱۳۹۹ حدود ششصدو هشتاد میلیون تومان اعتبار از ماده ۲۳ برای استقرار تجهیزات الکترونیکی، ثبت تخلفات و بهسازی اصلاح معابر هزینه شده است.

قاسمی افزود: حدود ۱۶ نقطه حادثه‌خیز در رضوانشهر را شناسایی کردیم تا بتوانیم در این زمینه بخشی از این مشکلات را در شورای ترافیک شهرستان و بخشی از موضوعات که نیاز به مجوز شورای ترافیک استان دارد را برطرف نمائیم.

رییس شورای ترافیک شهرستان رضوانشهر با اشاره به اینکه در بخش تصادفات عابر پیاده روند کاهشی را داشته‌ایم، تصریح کرد: نظم ترافیک اولین چیزی است که به ذهن ما می‌رسد، اجرا و رعایت قانون و آموزش مهم می‌باشد که این مظهر تمدن و فرهنگ را نشان می‌دهد، بنابراین به عنوان یک فرهنگ و تمدن قوی می‌توانیم این فرهنگ را به نسل‌ها ی آینده انتقال بدهیم.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به موضوع شیوع ویروس منحوس کرونا گفت: اغلب شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی و ناپایدار می‌باشند که این به دلیل‌عدم رعایت ضوابط ترافیکی، گردشگری و پروتکل‌های بهداشتی است که باعث آسیب می‌باشد و هر چه به روز‌های پایانی سال نزدیک می‌شویم باید با اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی مردم و مسافران این موضوع را با جدید مدیریت نمائیم.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستای ۲۸خرداد ۱۴۰۰ گفت: شما دهیاران به عنوان نماد جمهوریت و حاکمیت و منتخب شوراهایی هستید و در هر دو انتخابات پیش رو مسئولیت ویژه دارید، بنابرین لازم است علی رغم همه مشکلاتی که ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمنان نظام است، باید آن قسمت جمهوریت نظام و مردم سالاری دینی خودمان را بار دیگر به رخ دشمنان نظام و مدعیان دروغین دموکراسی بکشیم، امیدوارم با تلاش دهیاران و حضور مردم پای صندوق‌های رای توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کنیم.

همچنین براتی معاون مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری گیلان نیز در این همایش با اشاره به بحث بستر و فرهنگ‌سازی ترافیک گفت: دهیاران به عنوان پلیس محله محور نقش موثری می‌توانند در فرهنگ‌سازی ترافیک داشته باشند.

همچنین جانشین پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: بیشترین تصادفات ما در بحث موتوری و عابرین پیاده می‌باشد و یکی از اهداف ما در خصوص اهداء کلاه ایمنی رایگان ایجاد فرهنگ ترافیکی است.

وی با اشاره به آمار تصادفات جاده‌ای گفت: در نه ماهه سال جاری ما شاهد کاهش تصادفات نسبت به سال گذشته بودیم که ۳۴ درصد تصادفات ما موتوری و ۲۳ درصد عابرین پیاده در سطح استان می‌باشد.

سرهنگ صالحی تصریح کرد: در محور‌های روستایی افزایش تصادفات را داشتیم لذا انتظار داریم دهیاران با فرمانده هان پاسگاه‌ها و پلیس راه جهت کاهش آمار تصادفات در محور‌های روستایی همکاری لازم را با اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی مردم و همچنین ارسال پیامک‌های آموزشی در بحث فرهنگ ترافیک داشته باشند.

وی گفت: در سطح محور‌های فرعی و روستایی شورای ترافیک شهرستان می‌تواند وضعیت را بررسی و نسبت به مجوز در این خصوص اقدام نماید و لی در محورهای اصلی حتما باید مجوز شورای ترافیک استان باشد.

این مراسم با حضور دهیاران غرب گیلان شهرستان‌های رضوانشهر، تالش، ماسال، آستارا، شفت، فومن، صومعه سرا و انزلی به میزبانی شهرستان رضوانشهر در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی کاسپین چوکا برگزار شد.

Share