فرماندار رضوانشهر تأکید کرد:

لزوم رعایت جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی در ایام تعطیلات عید فطر

محمود قاسمی، فرماندار رضوانشهر با اشاره به در پیش بودن عید سعید فطر، تاکید کرد: با توجه به محدودیت‌های اعمال شده در تعطیلات پایان هفته کلیه تفرجگاه‌ها و نوار ساحلی شهرستان در بازه زمانی اعلام شده مسدود خواهند بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمود قاسمی در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان رضوانشهر در جمع مدیران استانی و شهرستانی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به بیانات رئیس جمهور محترم گفت: همه باید برای مقابله با این ویروس منحوس دست به دست هم دهیم و برای عبور از این شرایط به هم کمک کنیم.

وی ضمن قدردانی از زحمات همه دست‌اندرکاران نظام سلامت، اعم از پزشکان، پرستاران و همه عزیزانی که در این روزهای سخت با مجاهدت و تلاش‌های شبانه‌روزی و باتحمل سختی‌ها و دوری از خانواده به هم‌وطنان خود، خدمت‌رسانی می‌کنند، گفت: تنها راه مقابله با این ویروس رعایت کامل و دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی است و خواستار همکاری شهروندان برای قطع زنجیره انتقال بیماری با رعایت توصیه‌های بهداشتی شد.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به در پیش بودن عید سعید فطر، تاکید کرد: با توجه به محدودیت‌های اعمال شده در تعطیلات پایان هفته کلیه تفرجگاه‌ها و نوار ساحلی شهرستان در بازه زمانی اعلام شده مسدود خواهند بود، لذا با بهره گیری از ظرفیت شهرداری ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها و همراهی مردم نسبت به پیشگیری از شکل گیری اجتماعات اقدام شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونای شهرستان با بیان اینکه علیرغم تاکیدات لازم همچنان خواربارفروشی‌ها، نانوایی‌ها و قهوه خانه‌ها کمترین میزان رعایت توصیه‌های بهداشتی را دارند افزود: دستگاه‌های متولی امر نظارت دقیق بر فعالیت‌های اصناف به‌منظور رعایت کامل اجرای پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند و با متخلفان طبق قانون برخورد نمایند.

قاسمی گفت: تمامی دستورالعمل‌های ستاد ملی و مصوبات استانی مقابله با کرونا در این شهرستان لازم الاجراء است.

وی با اشاره به تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا در خصوص برگزاری آزمون‌ها گفت: امتحانات پایه‌های تحصیلی نهم و دوازدهم به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

فرماندار رضوانشهر همچنین در خصوص چگونگی آموزش و اطلاع‌رسانی به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: از طریق برنامه شاد و رسانه‌ها با تولید محتوا این مهم به صورت مستمر و دقیق به مردم اطلاع‌رسانی می‌گردد.

قاسمی همچنین در خصوص واکسیناسیون کرونا در این شهرستان بیان داشت: بر اساس اولویت‌بندی ستاد ملی مقابله با کرونا تا حال حاضر به ۹۰۵ نفر واکسن کرونا نوبت اول و ۱۸۱ نفر نیز واکسن مرحله دوم تزریق شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان گیلان نیز در این جلسه با تاکید بر بحث آموزش، فرهنگ‌سازی و تولید محتوا، ضمن قدردانی از صدا و سیمای مرکز گیلان در خصوص اطلاع‌رسانی به مردم گفت: نقش صداوسیما و رسانه‌ها در آگاهی‌رسانی به جامعه، موثر بوده است.

مهندس ویشگائی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جلسات به صورت مستمر در استان و شهرستان‌ها به منظور آسیب‌شناسی و کنترل ویروس منحوس کرونا بوده و به استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد.

وی در ادامه با قدرانی از زحمات فرماندار رضوانشهر و اعضار ستاد مقابله با کرونای شهرستان خواستار همیاری بیشتر مسئولین ارشد شهرستان در راستای مبارزه با ویروس کرونا شد.

همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با توجه به ورود ویروس‌های جهش یافته هندی، آفریقایی به کشور و نظر به اینکه در چند روز آتی تعدادی از مسافرین از نقاط مختلف کشور به استان گیلان و شهرستان رضوانشهر خواهند آمد لذاعدم شرکت در تجمعات و بازارهای شلوغ وعدم برگزاری دوره همی‌ها الزامی است.

دکتر حیدرزاده افزود: با توجه به اینکه عوارض واکسیناسیون در تمام نقاط دنیا و کشور‌ها بسیار بسیار کمتر از بیماری کرونا است و نظر به اینکه بیماری کرونا می‌تواند برای گروهای سنی بالای ۶۰ سال بسیار مرگبار باشد، لذا از همه افرادی که برای واکسیناسیون از طرف مرکز بهداشت شهرستان دعوت می‌شوند تقاضا دارم بطور منظم برای تزریق واکسن مراجعه نمایند و این فرصت را از دست ندهند.

Share