در جلسه شورا عنوان شد؛

کلنگ‎زنی سه پروژه بزرگ در رشت | لایحه فروش زمینهای شهرداری مسکوت ماند

حاجی پور گفت: قرارداد سه پروژه روگذر نیروی دریایی، روگذر میدان حضرت ولیعصر و پروژه زیرگذر شهرداری رشت با قرارگاه خاتم منعقد شده است و روز چهارشنبه کلنگ این سه پروژه توسط فرمانده قرارگاه خاتم به زمین زده می شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یکصد و چهل و ششمین جلسه شورای شهر رشت با حضور اعضای شورا عصر روز شنبه برگزار شد.

در ابتدای جلسه رییس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه کرونا به بازاریان خسارت زیادی وارده کرده است، گفت: متاسفانه تاکنون حمایتی از  بازاریان همیشه در صحنه نشده است و امیدوارم حمایت لازم از بازاریان صورت بگیرد.

اسماعیل حاجی پور با اشاره به اشتباه صورت گرفته در نطق یکی از اعضای شورا{محمدحسن علیپور گفته بود موش دارو پس از مرغ سهراب} گفت: آیا تا به حال برای کسی پیش نیامده که تپق بزند؟ اما متاسفانه خیلی بر این مسئله تازیدند. این فرد با هیجان و از دل در حمایت از قشر کارگر صحبت می کرد و این همه هجمه درست نیست.

وی افزود: قرارداد سه پروژه روگذر نیروی دریایی، روگذر میدان حضرت ولیعصر و پروژه زیرگذر شهرداری رشت با قرارگاه خاتم منعقد شده است و روز چهارشنبه کلنگ این سه پروژه توسط فرمانده قرارگاه خاتم به زمین زده می شود.

حاجی پور در ادامه اظهار کرد: کلنگ زنی مشکلی از مردم را حل نمی‎کند و حلاوت کار در بهره برداری است بنابراین امیدوارم بتوانیم شهر رشت را به جایگاه واقعی خود برگردانیم.

وی افزود: اینکه برای هر پروژه مسئولی انتخاب شود، کار خوبی است اما باید خروجی مناسب داشته باشیم و حضور افراد اثر گذار باشند.

رئیس شورای شهر رشت در پایان گفت: برای اطلاع مردم، لوایح و طرحهای مصوب شده در پرتال شورا بارگذاری می شود.

تعدد مالکیت سپیدرود نشانه سوء مدیریت است

به گزارش دیارمیرزا؛ در ادامه جلسه، بهراد ذاکری عضو شورای شهر رشت با اشاره به لایحه کمک مالی به تیم های سپیدرود و داماش گفت: جوابیه هیات فوتبال با دستپاچگی همراه بوده است. در حالی که در نطق خودم نگفته بودم که پولی به هیات فوتبال واریز شده است.

این عضو شورا تصریح کرد: جوابیه هیات فوتبال، شورا را مصمم کرده است تا که پیگیری لازم در مورد پول هایی که برای دو تیم اختصاص پیدا کرده، صورت گیرد.

وی افزود: تعدد مالکیت سپیدرود در دنیا بی نظیر بوده و این ناشی از سوء مدیریت است.

ذاکری در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه همواره شاهد خشونت علیه زنان بوده ایم، گفت: در همین راستا صحبتهایی با بهزیستی انجام شده زیرا هنوز بسیاری از زنان ما از وجود سامانه ۱۲۳ اگاهی ندارند.

وی به کودکان کار اشاره کرد و گفت: کودکان کاری داریم که سن آنها به ۱۶ و ۱۷ سال رسیده است و می توانیم باهمکاری اصناف، بهزیستی و فنی و حرفه ای آنها را ساماندهی کنیم.

 ذاکری در ادامه جلسه در مورد نظارت بر پروژه ها گفت: باید افرادی در این حوزه به کارگیری شوند که تخصص داشته باشند.

وی با اشاره به پروژه زباله سوز گفت: پروژه زباله سوز چاره حل مشکل نیست زیرا سبب افزایش سرطان گوارش می شود.

عضو شورا باید خودش را آماده تندترین نقدها کند

در ادامه جلسه فرهام زاهد عضو شورای شهر رشت اظهار کرد: موضع شورا در مورد هیات فوتبال شخصی نیست. تیم های شهر رشت جایگاه خوبی در حال حاضر ندارند و قطعا اولین جایی که مورد نقد قرار می‌گیرد هیات فوتبال است.

زاهد به تپق عضو شورا در بیان یک ضرب المثل{محمدحسن علیپور} اشاره کرد و گفت: آنقدر این تپق دیده شد اصل صحبتهای این عضو شورا که در مورد حمایت از کارگران شرکتی بوده اصلا دیده نشد.

وی افزود: فسادی که در بدنه شهرداری وجود دارد، کسی آنها را نمی بیند. هر عضوی که اینجا نشسته منتخب مردم است و باید خودش را آماده تندترین نقدها کند.

زاهد به خشنونت علیه زنان و اتفاقاتی که در این حوزه رخ داده اشاره کرد و گفت: جامعه به دو بخش تبدیل شده است، کسانی که طرفدار کودک همسری هستند از عزیزان خودشان شروع کنند.

لایحه فروش زمین مسکوت ماند

به گزارش دیارمیرزا؛ در ادامه جلسه لایحه دریافت حق السهم تفکیک اراضی متعلق به شرکت تعاونی مسکن کارکنان دارایی استان گیلان واقع در جاده لاکان جنب مجتنع مسکونی پزشکان مورد بررسی قرار گرفت.

این زمین به متراژ بالغ بر ۴ هزار مترمربع است که با نظر کارشناسی سه نفره قرار بود بر اساس لایحه شهرداری رشت به مبلغ ۶ میلیارد و ۷۳۵ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال به فروش برسد که اعضای شورا با این لایحه مخالفت کردند.

امیرحسین علوی عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به یکی از مفاد قانونی پیرامون افزایش نیروهای حجمی در شهرداری رشت گفت: بر اساس قانون شهرداری اجازه تعرفه و افزایش نیرو در قالب نیروهای حجمی به شرکت های پیمانکاری را ندارد.

علوی با انتقاد از این لایحه اظهار کرد: این زمین در محدوده شهر رشت قرار دارد و با این شرایط شهرداری رشت بر اساس کدام ادله قصد فروش آن را به مبلغ متری ۱۵۰ هزار تومان دارد؟

وی با انتقاد از کارشناسی این ملک بیان کرد: مبلغ اعلام شده بسیار اندک بوده و معتقدم باید بررسی بیشتری انجام شود.

این لایحه به مدت دو هفته با رای اکثریت اعضای شورا مسکوت ماند.

عبدالهی در ادامه جلسه در مورد اهدای کارت هدیه به خانواده ایثارگران و شهدای شاغل در شهرداری گفت: یکسال طول می کشد تا کارت شارژ شود و این اصلا صورت خوشی ندارد و شهردار رشت در این مورد اقدام لازم را انجام دهد.

Share