علوی در گفتگو با دیارمیرزا مطرح کرد:

اگر پروژه تراموا به درستی بررسی شود، مخالفین طرح به مدافعین آن تبدیل می‌شوند

امیرحسین علوی، رییس کمیسیون عمران شورای شهر رشت اظهار داشت: مباحث شهری و شهرداری مباحث پیچیده فنی است و نمی‌توان با قضاوت و بررسی یک بُعدی به نتیجه رسید و بر مبنای آن اقدام کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امیرحسین علوی، رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت در گفتگو با دیارمیرزا در خصوص پروژه تراموا و مخالفت‌هایی که برای اجرای این طرح در رشت شده است، گفت: مباحث شهری پیچیده و فنی است و نمی‌توان با قضاوت و بررسی یک بُعدی به نتیجه رسید و بر مبنای آن اقدام کرد.

در خصوص تراموا باید بررسی همه جانبه صورت گیرد

وی با بیان اینکه در خصوص تراموا باید بررسی همه جانبه صورت گیرد، افزود: قطعا نمایندگان شهرستان رشت در این مورد نگاه دلسوزانه دارند و علت مخالفتشان جلوگیری از حیف و میل بیت المال است.

علوی با اشاره به اینکه موضوع تراموا یک موضوع کاملا فنی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تراموای رشت در بودجه دارای ردیف است و بنده بعیده می‌دانم که نمایندگان مجلس و دستگاه قضا نسبت به موضوع ردیف ملی و عدم جذب بودجه تمایل داشته باشند.

رییس کمیسیون عمران و توسعه شورای شهر رشت گفت: در جلسه‌ای که با معاون عمرانی استاندار داشتم تمام موارد عمرانی شهر رشت را مورد بررسی قرار دادیم که از صدور پروانه‌های نسقی تا بازگشایی مسیر کانال حاشیه ژ۵ و ترموا مطرح شد.

از نمایندگان می‌خواهم که در مورد تراموا وقت بیشتری بگذارند

وی با اشاره به اینکه از نمایندگان می‌خواهم که در مورد تراموا وقت بیشتری بگذارند، تصریح کرد: از لحاظ فنی و هزینه‌کرد‌ها باید بررسی‌های لازم صورت گیرد و قطعا با بررسی‌های فنی و همه جانبه، نظر نمایندگان نسبت به اجرای این طرح مثبت خواهد شد.

علوی در گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به اینکه در فصل بودجه هستیم، گفت: بودجه کشور در حال بررسی است و این بهترین زمان است که نمایندگان شهرستان رشت به این موضوع بپردازند.

شهردار رشت باید مسئولین استانی را توجیه کند

وی با بیان اینکه شهردار رشت باید ورود قوی‌تری به مسئله تراموا و ژ۵ داشته باشد، گفت: شهردار رشت با ارتباط برقرار کردن درست باید مسئولین استانی را توجیه کند تا کمک و همراهی آن‌ها را با شهرداری داشته باشد.

اگر پروژه تراموا به درستی بررسی شود، مخالفین طرح به مدافعین آن تبدیل می‌شوند

علوی همچنین ادامه داد: معتقدم اگر پروژه تراموای رشت به درستی بررسی گردد و توجه بیشتری به این پروژه شود، مخالفین این طرح به مدافعین آن تبدیل خواهند شد

این عضو شورای شهر رشت تصریح کرد: در حال حاضر خطوط اتوبوس برای حمل و نقل شهر رشت کافی نیست و اگر بتوانیم یک مسیر را در فاز اول (که همین به مدت مدت ۳ الی ۴ سال طول خواهد کشید) را به کمک اعتبارات ملی که به این پروژه تخصیص خواهد یافت و مسیر شمال به جنوب رشت توسط خط ریلی اتصال دهیم، می‌توانیم از ظرفیت اتوبوس‌های موجود در مسیرهای حومه و داخل شهر استفاده کنیم.

وی گفت: به نظر من با توجه به بافت سنتی و گردشگری شمال به جنوب رشت و همچنین با توجه به اینکه یک مسیر حاشیه‌ای به  مسکن مهر نیز خواهد داشت مردم از خدماتی که دریافت کنند، لذت می‌برند و این موضوع موجب رضایت عموم مردم قرار خواهد گرفت.

رییس کمیسیون عمران و توسعه شورای شهر رشت در گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه قطعا در یک پروژه، اجرای درست، نظارت و حراست از منابع ملی و منابع شهری اصل است، گفت: هرکاری حتی اگر آسفالت خیابان باشد، بدون نظارت اجرایی شود، مسلما خراب خواهد شد.

علوی با اشاره به اینکه تراموا یک فرصت استثنایی برای رشت است، گفت: نمایندگان نباید فرصت و زمان را در این مورد از دست بدهند زیرا در زمان بودجه‌بندی کشور هستیم و اعتبارات لازم را در این مورد دریافت کنند.

Share