پیام استاندار گیلان، امام جمعه رشت، سپاه قدس و رئیس مجمع نمایندگان به مناسبت ۸ و ۹ دی

نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان در پیام مشترکی به‌مناسبت حماسه هشتم و نهم دی‌ماه، با یادآوری حرکت پیشتازانه و احساس تکلیف مردم بصیر گیلان در براندازی بساط فتنه و فتنه‌گران در سال ۱۳۸۸، از مردم خواستند تا در اجتماع بزرگداشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در پیاده راه فرهنگی شهدای ذهاب (شهرداری رشت) حضوری پرشور یابند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی و اسدالله عباسی در این پیام مشترک گفته اند: هشتم و نهم دی ماه هر سال یادآور حرکت پیشتازانه و احساس تکلیف مردم بصیر گیلان در براندازی بساط فتنه و فتنه‌گران در سال ۱۳۸۸ است که با دریافت مدال پرافتخار بصیرت از رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، برگ زرین دیگری بر افتخارات ولایتمداران این دیار افزودند.

در ادامه این پیام آمده است: گیلانیان آگاه و همیشه در صحنه ثابت کرده‌اند که در همه ادوار همچون استعمارستیزی دوران انقلاب مشروطه، استکبارستیزی دوران انقلاب ۵۷ و شکل‌گیری جمهوری اسلامی، دوران دفاع مقدس، دفاع از حرمین شریفین و نیز برچیدن فتنه سال ۸۸ جزء طلایه‌داران بوده‌اند و نقش برجسته ای از خود نشان دادند.

در بخش دیگری از پیام مشترک نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان اضافه شده: در شرایطی که معاندان این مرز و بوم با وارونه نشان دادن واقعیت‌ها و پنهان کردن دستاوردها، امید مردم به آینده نظام را هدف گرفته اند؛ خواص جامعه باید با هوشیاری کامل بدانند که فتنه فقط محدود به یک دوره و توسط یک جریان نیست بلکه‌ دشمنان این مردم برای رسیدن به اهداف خود در هر برهه‌ای می‌کوشند تا در مسیر پیشرفت ایران اسلامی سنگ‌اندازی کنند.

در ادامه خاطرنشان کرده اند: معتقدیم که بازخوانی و روشنگری فتنه‌های زنجیره‌ای علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دهه‌های اخیر به‌ویژه فتنه ۸۸، خواهد توانست زمینه هرگونه فرصت‌سازی برای تولید فتنه‌ها و هزینه‌های جدید علیه ملت و مملکت اسلامی را مسدود و بیداری ایرانیان فهیم در استفاده از فرصت‌های نوین برای پویایی هرچه بیشتر را فراهم سازد.

در خاتمه این پیام مشترک گفته شده است: اینجانبان با تبریک روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و قدردانی از حماسه سازان حرکت هشتم دی در گیلان و گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، معتقدم حفظ وحدت و انسجام، پیام اصلی و ماندگار یوم الله نهم دی و جزء تأکیدات رهبر معظم انقلاب است و باید بیش از پیش در جهت گسترش همدلی و همراهی گام برداریم و از همه مردم شریف و آگاه استان دعوت می کنیم تا در اجتماع بزرگداشت روز بصیرت و روز میثاق امت با ولایت که صبح پنجشنبه ۹ دی ماه در پیاده راه فرهنگی شهدای ذهاب (شهرداری رشت) برگزار می شود، حضوری پرشور یابند.

بیانیه سپاه قدس گیلان به مناسبت ۹ دی و دهه بصیرت

در متن بیانیه سپاه قدس گیلان آمده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

حماسه مردم همیشه قهرمان، ولایی و انقلابی گیلان در ۸ دی و شگفتی حماسه حضور در ۹ دی و حضورپرشور و همراه با شعور و بصیرت ده ها میلیونی ملت بزرگ ایران در برچیدن بساط فتنه گران و تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، روز تجلّی غیرت دینی و عزت حسینی ملّت وفادار بوده و برای همیشه تاریخ پرچم آگاهی، بصیرت، ولایت مداری و دشمن ستیزی را در این کشور برافراشته نگه داشته است.

تدبیر الهی، هوشمندانه و مقتدرانه امام خامنه ای (مد ظله العالی) و حضور بهنگام و مومنانه توام با صبر و بصیرت ملت انقلابی ایران بار دیگر توانست طومار فتنه گران و فتنه انگیزان داخلی وخارجی که کشور را به لبه پرتگاه بردند، درهم بپچید.
فتنه ۸۸ و حوادث و اتفاقات آن به فرموده رهبر معظم انقلاب گناه نابخشودنی فتنه گران، ظلم به مردم و نظام اسلامی بود که دست خدا از آستین ملت مومن و انقلابی ایران بار دیگر معادلات و محاسبات ظالمین را برهم زد و پیوند دوباره امت با امام، روحیه امید و مقاومت در جبهه حامیان انقلاب اسلامی و مستضعفان جهان را تقویت کرد.

تقارن حماسه ۹ دی با ایام سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و نیز دومین سالگرد شهادت سرباز ولایت شهید حاج قاسم سلیمانی تداعی کننده این حقیقت است، همانطور که حضرت فاطمه زهرا ( سلام الله علیها) به عنوان اولین مدافع بصیر و آگاه نسبت به ولی زمان خویش در برابر فتنه سقیفه ایستادند و با شهادت خویش حقانیت ولایت را به اثبات رساندند و الگوی بصیرت و ولایت مداری در تاریخ شدند؛ سردار دلها و سرباز ولایت شهید حاج قاسم سلیمانی نیز با اقتدا به حضرت صدیقه طاهره ( سلام الله علیها)، در لباس سربازی ولایت، در راه آرمان های امام و انقلاب، جان خود را فدای اسلام و انقلاب کرد.
ایام الله ۹ دی و دهه بصیرت فرصت مناسبی است تا با تبیین حماسه ۹ دی و بازخوانی فتنه آمریکایی صهیونیستی ۸۸ ، که سیاهه ای از جنایت و خیانت ها علیه نظام و انقلاب اسلامی را برجای گذاشت، با شعار «بصیرت فاطمی، ولایت مداری، مقاومت علوی» روزنه‌های امید جبهه غرض ورزان داخلی و معاندین خارجی را برای همیشه مسدود کرد.
سپاه قدس گیلان با گرامیداشت ایام الله ۸ و ۹ دی و دهه بصیرت، و نیز تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه با تجدید بیعت فاطمی با امام و مقتدای زمان خویش حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای( مد ظله العالی) و شهدای راه ولایت بویژه سید الشهدای محور مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اعلام می دارد به دشمنان انقلاب و نظام اسلامی اجازه نخواهد داد با نفوذ، حیله‌گری و فتنه انگیزی و با ایجاد شکاف بین مردم و نظام اسلامی با تردید افکنی و ناامیدسازی، دست به تضعیف مولفه های قدرت جمهوری اسلامی بزنند.

پیام مهرداد گودرزوند چگینی رئیس مجمع نمایندگان گیلان

حضور حماسی مردم انقلابی، شهیدپرور و ولایت مدار ایران اسلامی در راهپیمایی نهم دی ماه سال ۸۸ در محکومیت فتنه، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و برگ زرینی در افتخارات مردان و زنان ایران عزیزمان، به شمار می آید.

حماسه ی هشتم دی ماه در گیلان و نهم دی ماه در سراسر کشور، نماد بصیرت و استقلال مردمانی است که تا پای جان برای حفظ آرمان ها و اصول اسلام و انقلاب در مقابله فتنه گران ایستاده اند.

این روز خاطره انگیز، با عنوان روز بصیرت تبدیل به یوم الله و روزی ماندگار، به یادماندنی و تاریخی شده است که ملت همیشه در صحنه ی ایران، حماسه ای دیگر آفرید و دشمنان اسلام و نظام را با محکومیت فتنه، مأیوس و ناامید نمودند.

Share