معاون روابط عمومی و سخنگوی سپاه قدس گيلان؛

جوانان، بصیریت خود را افزایش دهند، انتخاب اصلح داشته باشند و مطالبه‌گری کنند

معاون روابط عمومی و سخنگوی سپاه قدس گیلان اظهار کرد: جوانان باید سه کار انجام دهد، بصیریت خود را افزایش دهند، انتخاب اصلح داشته باشند و نیز مطالبه گر باشند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرهنگ امین یادگاری معاون روابط عمومی و سخنگوی سپاه قدس گیلان در جمع اصحاب رسانه در با گرامیداشت ۸ و ۹ دی گفت: رهبر انقلاب در رابطه با بصیرت می فرمایند که بصیریت به معنای اشتباه نکردن در کار است و اگر همه تعاریفی که در خصوص بصیرت آورده شده را در یک جمع خلاصه کنیم می‌توان گفت بصیرت یعنی وجود چشمان تیزبینی در انسان که بتواند پشت صحنه های مسائل پیچیده سیاسی را به خوبی تشخیص دهد.

یادگاری با اشاره به اینکه کشور ما بر اساس دین اداره می شود، افزود: مسئولین و مردم باید شناخت جامع و صحیحی از دین داشته باشند و این شناخت مهم ترین عامل بصیرت است.

وی با بیان اینکه یاد خدا و آخرت سبب افزایش بصیرت در جامعه می شود، گفت: در ماه‌های محرم، صفر و رمضان شاهد این هستیم که جرم و جنابت کمتر می شود و این نشان از یاد خدا است.

یادگاری در ادامه به چندین موارد بصیرت پذیری اشاره کرد و گفت: همیشه مراجعه به تاریخ و مرور وقایع تاریخ سبب عبرت‌پذیری می شود و با مراجعه به گذشته می‌توانیم بصیریت افزایی را گسترش دهیم. تبعیت از امام زمان و نائب امام که دارای مشخصه هایی است سبب افزایش بصیرت می گردد و در تاریخ کاملا مشخص است که هر کجا مردم از امام زمان خود تبعیت نکردند، ضرر کردند. اما مردم ما همیشه گوش به فرمان ولی خود هستند و حتی در برخی موارد زودتر از فرمان رهبری حرکت می‌کنند‌.

معاون روابط عمومی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه مهمترین موانع در بصیرت پذیری جهالت است، افزود: تلاش فرهنگی دشمن، فراموشی‌ و غفلت و در آخر لجاجت از دیگر عواملی است که راه های بصیرت را می‌بندد؛ اینها کسانی هستند که راه بصیرت را می‌شناسند ولی تبعیت نمی‌کنند‌.

یادگاری با بیان اینکه افزایش بصیرت جامعه را رو به رشد می برد، یادآور شد: باید مراقب بود که موانع بصیرت در جامعه افزایش نیابد و جامعه رو به انحطاط نرود.

وی، مهمترین وظیفه سپاه و بسیج در قبال بصیرت افزایی در جامعه را تعمیق معنویت عنوان کرد و گفت: سپاهیان، بسیجیان و پاسداران ابتدا باید این معنویت را در خود نهادینه کنند و نپتبعیت از ولی زمانه، بصیرت بخشی به جامعه، روحیه جهادی و داشتن شاخصه‌های انقلابی گری از وظایف سپاه است.

یادگاری با اشاره به اینکه سپاه و بسیج باید مسلح به بصیریت باشند، تاکید کرد: سپاه داعیه این را دارد که پشت سر رهبری حرکت می‌کند و این همان تبعیت از ولی زمان است و نیز بصیریت افزایی در جامعه از وظایف دیگر سپاه و بسیج است که یک کار تئوری و فکری نیست بلکه در کنارش کارهای عملی نیز باید باشد.

وی افزود: بسیج و سپاه دنبال جناح و حزب نیستند و صرفا تبیین فرمایش مقام معظم رهبری برای انتخاب اصلح در تراز انقلاب اسلامی است.

معاون روابط عمومی و سخنگوی سپاه قدس گیلان اظهار کرد: جوانان باید سه کار انجام دهد، بصیریت خود را افزایش دهند، انتخاب اصلح داشته باشند و نیز مطالبه گر باشند.

یادگاری گفت: باید روشنگری داشته باشیم تا بگوییم آثار و فواید یک انتخاب پرشکوه چیست؟! انتخاب یک نماینده اصلح را کاملا تشریح کنیم و بگوییم پای صندوق نیامدن چه مشکلاتی در پی خواهد داشت.

وی افزود: یکی از تاکیدات رهبری حضور پرشور در انتخابات است که با انجام آن از ولی زمانه خود تبعیت می‌کنیم و اگر فواید انتخاب اصلح در جامعه برای جوانان آشکار شود شاهد انتخاباتی پر شورتر از قبل خواهیم بود.

Share