در صحن شورا مطرح شد؛

پاسخگویی شهردار رشت به سوالات اعضای شورا؛ از پلهای عابرپیاده تا مشکلات ترافیکی

شهردار رشت با بیان اینکه من از تذکر و سوال اصلا ناراحت نمی شوم، یادآور شد: اختلاف نظر همیشه بوده اما تفکر تیمی خیلی مهم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بیست و یکمین جلسه شورای شهر رشت با حضور اعضای شورا و با موضوع طرح سوال از شهردار رشت عصر روز شنبه برگزار شد.

امیرحسین علوی در صحن شورای اسلامی در ابتدا گفت: در این ۷۰ روز که از تصدی ام بر شهرداری میگذرد، کارهایی انجام شد که نمونه آن تعمیر و تجهیز ناوگان مدیریت بحران بود.

شهردار رشت با اشاره به پرداخت به موقع حقوق و دستمزد گفت: ماه گذشته هم ۱۳۰ ساعت اضافه کار پرداخت شد و در قرار داد جدید نیروهای رفت و روب نیز حقوق ها  افزایش یافته است.

علوی با بیان اینکه آسفالت و قیر تکلیف ما است، تصریح کرد: قیر بازآفرینی دریافت می شود و ماهیانه ۵ میلیارد تومان قیر نیز توسط شهرداری از طریق بورس خریداری می شود و در روزهای پایانی سال نیز بر شدت آسفالت افزوده خواهد شد.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه در نظر داریم مرمت چند ساختمان قدیمی را به صورت فاز به فاز انجام دهیم، افزود: برای هرکدام از آنها اعتبارات مجزایی مصوب شده است.

علوی گفت: رصد خانه کوشیار، باغ سالار مشکات و فاز دوم پارک گیلانه تا یک ماه دیگر افتتاح می شود.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه با رویکرد محلات کم برخوردار هر ماه ۵ محله را در دستور کار خواهیم داشت، افزود: طرح سوال نفسا بد نیست و باعث ایجاد تکاپو در شهرداری می شود.

علوی ادامه داد: از روی که وارد شورا شدیم دغدغه سامانه ۱۳۷ را داشتم و  در کنار آن الان تکلیف کردیم که مدیران مناطق نیز پاسخگو باشند و بازخوردهای خوبی داشته و بیشترین گلایه مردم هم لکه گیری و آسفالت بود.

وی ادامه داد: حوزه املاک و فاوا دو حوزه ای بود که در همان ابتدا مورد توجه قرار داشت.

علوی در مورد پل های عابر پیاده نیز گفت: پیگیری های زیادی انجام شده است و بلاخره توانستیم با حکم دادستانی به پل جانبازان ورود کنیم. چون پل ها در اختیار سرمایه گذار بود بدون اذن دستور قضایی نمی توانستیم ورود کنیم. با پیمانکار دیگری که ۸ پل دیگر را در اختیار دارد نیز صحبت ها انجام شد و اعلام کردیم اگر نمیتواند از پل نگهداری کند به شهرداری تحویل دهد.

شهردار رشت در ادامه درباره مشکلات ترافیکی گفت: امروز آنچه عارض شهر ما شده است این است که افرادی پروانه ساختمانی مسکونی را به تجاری تبدیل کردند که عمده ترین آن هم در پل بوسار و چهار گلسار است.

وی افزود: یک حسابی قبلا باز شده بود که پول کسری پارکینگ ها در این حساب ریخته می شد و در نظر داریم هر اتفاقی در آینده از تهاتر گرفته تا کمیسیون ماده ۱۰۰ برای ساختن پارکینگ ها به این حساب ریخته خواهد شد.

علوی در مورد اسفالت ورودی شهر نیز گفت: با مذاکراتی که با راهداری انجام شد قبول کردند که رشت چون کمربندی ندارد دو مسیر جاده لاکان و تهران روکش آسفالت شود.

وی در مورد قرارداد جایگاه های سی ان جی  نیز اظهار کرد: این موضوع دغدغه من هم بوده اما قراردادی که بسته شده مربوط به قبل از حضور بنده در شهرداری بود و سه جایگاه با ۶۰ درصد به یکی واگذار شد و سه جایگاه دیگر با ۵۰ درصد. باید صبر کنیم تا سال آینده دوباره مزایده انجام شود.

علوی در مورد انتصابات گفت: هر کدام از اعضا نظرات خود را دارند. بر اساس تجربیاتی که داشتم و خیلی از مدیران که بعضا در سالهای قبل خودم کمک کردم مدیر شوند. یکی از دوستان نزدیک من در ارزیابی خیلی نمره کمی گرفت و برای من ارزیابی ها مهم تر بود.

شهردار رشت با بیان اینکه انتصابات زیادی انجام ندادیم، افزود: واقعا نیت من این نبود که نظر شورا کم اهمیت است، به واسطه مشغله زیاد امکانش نیست که خیلی صحبت ها انجام شود.

علوی گفت: تمام تلاش من این است که بر اساس شایسته سالاری انتصابات صورت گیرد. الان فکر میکنم که شهرداری روی یک ریل درستی افتاده است.

شهردار رشت یادآور شد: من از تذکر و سوال اصلا ناراحت نمی شوم و از آن فرصت برای ساختن استفاده می کنم اما باید در بیرون به گونه ای باشد که شورا و شهرداری در حال همکاری هستند.

وی یادآور شد: اختلاف نظر همیشه بوده اما تفکر تیمی خیلی مهم است. امیدوارم که بودجه ۲ هزار میلیارد تومانی سال آینده تحقق پیدا کند.

Share