معاون میراث‌فرهنگی گیلان خبر داد:

نمایش یافته‌های باستان‌شناسی لیارسنگ‌بن در پکن | این آثار مربوط به دوره‌های اشکانی و ساسانی است

ولی جهانی، معاون میراث‌فرهنگی استان گیلان از نمایش یافته‌های آثار باستان‌شناسی لیارسنگ‌بن املش در نمایشگاه اسرار امپراطوری پارس در پکن خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون میراث‌فرهنگی استان گیلان از نمایش یافته‌های آثار باستان‌شناسی لیارسنگ‌بن املش در نمایشگاه اسرار امپراطوری پارس در پکن خبر داد.

ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: بر اساس مجوزهای اخذ شده از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر انتقال امانی ۴ قلم از اشیاء مکشوفه به موزه ملی ایران باستان، این اشیاء در نمایشگاه اسرار امپراطوری پارس باستان در شهر پکن در معرض نمایش بازدیدکنندگان کشورهای مختلف قرار خواهند گرفت.

معاون میراث‌فرهنگی گیلان اضافه کرد: این آثار مربوط به دوره‌های اشکانی و ساسانی است که از طریق کاوش‌های علمی باستان‌شناسی در حدفاصل سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ در سایت باستانی لیارسنگ‌بن بدست آمده‌اند.

جهانی افزود: هدف از نمایش این اشیاء معرفی فرهنگ، تاریخ و تمدن مردمان سرزمین گیل و دیلم خواهد بود.

وی افزود: محوطه باستانی لیارسنگ‌بن یکی از محوطه‌های ارزشمند تاریخی است که از سال ۱۳۹۳ تا سال ۱۴۰۰ پژوهشهای باستان‌شناسی هدفمند بوسیله پژوهشگران ایرانی در آن به انجام رسیده است و مقالات و گزارش‌های این پژوهش‌ها در مجلات داخلی و خارجی به چاپ رسیده است.

او در انت‌ها تصریح کرد: به زودی نخستین موزه انسان‌شناسی یافته‌های باستان‌شناسی لیارسنگ‌بن با همکاری پژوهشکده گیلان‌شناسی دانشگاه گیلان به بهره‌برداری خواهد رسید.

Share