معاون میراث‌ فرهنگی گیلان خبر داد:

تصویب کلیات طرح مرمت عمارت تاریخی شهرداری رشت در کمیته فنی گیلان

ولی جهانی، معاون میراث‌فرهنگی گیلان از موافقت با کلیات طرح مرمت، احیا و تبدیل عمارت تاریخی شهرداری رشت به موزه مردم‌شناسی گیلان در هفتمین جلسه کمیته فنی استان خبر داد.

شهرداری رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون میراث‌فرهنگی گیلان از موافقت با کلیات طرح مرمت، احیا و تبدیل عمارت تاریخی شهرداری رشت به موزه مردم‌شناسی گیلان در هفتمین جلسه کمیته فنی استان خبر داد.

ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: هفتمین جلسه شورای فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با حضور مسعود حلاج‌پور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، محمد اکبرزاده مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، رضا رسولی نماینده شهردار رشت و عضو شورای اسلامی شهر رشت و اعضای شورای فنی استان گیلان در دفتر مدیرکل برگزار شد.

معاون میراث‌فرهنگی گیلان افزود: در این جلسه سه طرح بررسی فرایند مرمت بنای تاریخی مسجد صفی رشت، مرمت و تبدیل ساختمان تاریخی شهرداری رشت به موزه مردم‌شناسی گیلان و مرمت دیوار شمالی بنای تاریخی میرزا خلیل رشت مورد بررسی قرار گرفت.

جهانی گفت: در این جلسه روند مرمت بنای تاریخی مسجد صفی رشت و طرح‌های کف‌سازی داخل، محوطه‌سازی حیاط مسجد و همچنین نصب پنجره‌ها و درهای ورودی مسجد مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا مشاور طرح ایرادات مربوط به نحوه مرمت بنا را برطرف و مراتب در جلسه بعدی این شورا مورد بررسی قرار گیرد.

او افزود: همچنین طرح مرمت دیوار شمالی ساختمان میرزا خلیل‌رفیع و انتخاب مشاور برای انجام این طرح مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا در اسرع وقت نسبت به انجام بررسی‌ها و شروع فعالیت مرمتی اقدام شود.

جهانی با اشاره به بررسی طرح مرمت و تبدیل عمارت تاریخی شهرداری رشت به موزه مردم‌شناسی گیلان افزود: کلیات طرح احیای مرمت عمارت شهرداری رشت مورد موافقت اعضا قرار گرفت و مقرر شد روند مرمت و احیای این بنا با قید فوریت و با همکاری شهرداری رشت و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دستور کار قرار گیرد.

Share