معاون علوم پزشکی گیلان اعلام کرد:

علائم بروز اُمیکرون شباهت بسیاری با سرماخوردگی دارد | دُز سوم واکسن را دریافت کنید

معاون علوم پزشکی گیلان، با اشاره به علائم بروز اُمیکرون در افراد که شباهت بسیاری با سرماخوردگی دارد، تصریح کرد: این سویه هم مانند سویه دلتا خطرناک است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از ایسنا، دکتر آبتین حیدرزاده با بیان اینکه سرعت انتقال سویه اُمیکرون بسیار زیاد است، اظهار کرد: برای پیشگیری از شیوع سویه اُمیکرون، همه افرادی که دو دُز واکسن خود را تاکنون دریافت کرده و سه ماه از دوز دوم آنان گذشته، باید دُز سوم واکسن کووید را دریافت کنند.

وی افزود: در صورتی که بتوانیم درصد بالایی از دُز سوم واکسن را برای افراد جامعه اجرایی کنیم، می توانیم از شیوع گسترده اُمیکرون جلوگیری کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به علائم بروز اُمیکرون در افراد که شباهت بسیاری با سرماخوردگی دارد، تصریح کرد: این سویه هم مانند سویه دلتا خطرناک است و عادی انگاری نسبت به آن می تواند موج جدیدی از بیماری را در جامعه و استانمان به وجود آورد.

حیدرزاده، با دعوت از همه افراد بالای ۱۸ سال برای دریافت واکسن کووید ۱۹ در مراکز واکسیناسیون سراسر استان تاکید کرد: دریافت واکسن علاوه بر اینکه ایمنی فردی را بالا می برد، برای نجات جان اطرافیان و ایجاد ایمنی جمعی بسیار موثر است لذا همه ما در برابر حفظ جان و سلامت اطرافیانمان مسئول هستیم و باید برای دریافت واکسن کووید اقدام کنیم.

وی متذکر شد: تاکنون بیش از ۹۴ درصد جمعیت هدف استان دُز اول واکسن، حدود ۸۶ درصد جمعیت استان دُز دوم و ۱۰ درصد گروه هدف، دُز سوم واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده اند.

Share