سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

۸۶ بیمار برحال کرونایی در گیلان | کاهش کرونا در گیلان منوط به رعایت شیوه نامه ها است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه مجموع بیماران کرونایی در این استان به زیر ۵۰۰ نفر رسیده است، گفت: ادامه این روند نزولی منوط به رعایت شیوه نامه ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از مهر، فردین مهرابیان با اشاره به اینکه بعد از ماه‌ها مجموع بیماران بستری در استان گیلان به زیر ۵۰۰ نفر رسیده است، اظهار کرد: هم اکنون ۴۹۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

وی به روند کاهشی تعداد بستری‌های روزانه در روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: ۸۴ بیمار طی شبانه روز گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ۹۱ بیمار کرونایی بد حال در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، گفت: در شبانه روز گذشته ۱۰ بیمار جدید بد حال به این بخش منتقل شده است.

وی ادامه داد: مجموع بیماران بد حال کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان گیلان ۸۶ نفر است.

مهرابیان با بیان اینکه روند بستری بیماران کرونایی نزولی است اما این نباید زمینه ساده انگاری نسبت به خطرات این ویروس را در میان شهروندان ایجاد کند، گفت: تداوم این روند نزولی در گرو رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان به ویژه اصناف است.

وی با تأکید بر لزوم پرهیز در دورهمی ها به ویژه دورهمی های دوستانه و خانوادگی، اضافه کرد: شهروندان از عادی انگاری بیماری جدا خودداری کرده زیرا در آن صورت شرایط برای اوج گیری دوباره کرونا با توجه به جهش‌های جدید فراهم می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین بر استفاده از ماسک، و وسایل حفاظت فردی به ویژه در هنگام حضور در اماکن عمومی و شلوغ تأکید کرد و افزود: رعایت بهداشت فردی مهم‌ترین راه برای پیشگیری از شیوع و انتقال ویروس کرونا است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در استان گیلان، گفت: تعداد پایگاه‌ها و مراکز واکسیناسیون ثابت و سیار به صورت شناور بوده و بر اساس تعداد و میزان توزیع واکسن تعداد این مراکز تعیین می‌شود.

مهرابیان ادامه داد: در روز جمعه ۴۴ پایگاه ثابت و متغیر در سطح استان گیلان اقدام به واکسیناسیون شهروندان کردند.

Share