نماینده عالی دولت در گیلان:

بخشنامه دورکاری کارمندان ادامه یابد | ضرورت تحویل موقت بیمارستان لنگرود ظرف یک هفته

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه فرایند چرخه ویروس کرونا را باید در استان قطع کنیم، گفت: باید از مردم بخواهیم به روند حضور خود در منازل کماکان ادامه دهند و جز به اضطرار از منزل خارج نشوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ارسلان زارع دوشنبه شب در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد، با قدردانی مجدد از تلاش‌های فعالان عرصه سلامت همچون پزشکان، پرستاران، نیروهای خدماتی، امدادی و انتظامی افزود: مهمترین عاملی که در فرآیند اپیدمی این بیماری موثر است، مردم هستند، با همکاری بیشتر مردم می توانیم چرخه ویروس کرونا در استان را قطع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید در بخش درمان از تمامی ظرفیت‌ها از جمله نیروی انسانی ، کادر درمانی و امکانات استفاده کنیم تا شعار راهبردی و پویش ما کرونا را شکست می دهیم، محقق شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه فرایند چرخه ویروس کرونا را باید در استان قطع کنیم، گفت: باید از مردم بخواهیم به روند حضور خود در منازل کماکان ادامه دهند و جز به اضطرار از منزل خارج نشوند.

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه ها و نهادها در کاهش میزان تردد کارکنان می توانند اثرگذار باشند، افزود: اجرای بخشنامه دورکاری و نوبت بندی کارکنان در راستای کاهش تردد و با اولویت بانوان و افراد مسن، باید تداوم پیدا کند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه از تمامی امکانات و روش های محلی و درون استانی برای بهبود وضعیت و نیز انعکاس مشکلات و چالش ها برای تصمیم‌گیری در سطح ملی استفاده می کنیم، اظهار کرد: حفاظت از جغرافیای محیطی به عنوان یک موضوع مهم باید مورد توجه قرار گیرد که براساس نظر کارشناسان بهداشت محیط اماکن حساس و پرتردد همچون پمپ بنزین ها باید در شبانه‌روز حداقل دو مرحله ضدعفونی شوند.

وی بر ضرورت تحویل موقت بیمارستان لنگرود از طریق وزارت راه و شهرسازی به دانشگاه علوم پزشکی ظرف یک هفته تاکید و تصریح کرد: تامین اجتماعی استان نیز درخصوص مهلت پرداخت بدهی مراکز آموزشی غیردولتی و نیز شهرداری‌ها کمال همکاری را داشته باشد.

دکتر زارع بر اطلاع رسانی صحیح داروخانه های عرضه اقلام دارویی مورد نیاز مردم با روش ها و ابزارهای مختلف تاکید کرد.

وی با قدردانی از پای کار بودن اکثریت پزشکان و پرستاران بخش خصوصی گفت: اولویت اختصاص تا ۷۵ درصد از تخت های بیمارستان های بخش خصوصی به بیماران کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی تعیین و در صورت امتناع برخورد قانونی می شود.

 نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اجرای فعالانه طرح بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا در استان و پایش حدود ۴۰۰ هزار نفر از مردم در دو روز اخیر افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی کارکنان دولتی را موظف کنند تا حداکثر ظرف مدت سه روز در سامانه تعیین شده این طرح، ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه امکانات تولیدی و ارسالی به استان بین بیمارستان ها توزیع می‌شود، اظهار کرد: نباید با هر بیان و اقدامی التهاب اجتماعی ایجاد و برای معاندان، خوراک تبلیغاتی فراهم شود.

استاندار گیلان افزود: مردم هرگونه آمار را از طریق رییس و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان دنبال کنند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: کارگروه تولید، توزیع و نظارت با جدیت بر تولید اقلام بهداشتی و تجهیزات مورد نیاز و نیز پخش و توزیع در مراکز درمانی دولتی و خصوصی و شبکه های عمومی فروش، نظارت کند.

Share