بازدید اعضای کمیسیون برنامه بودجه و تلفیق مجلس از پروژه سد شفارود

ظرف یک ماه آینده ۲۰ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات ۸ ماهه کارگران سد شفارود پرداخت می شود

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه با حضور در سد شفارود به بررسی مشکلات حقوق عقب افتاده کارگران و همچنین تعطیلی این پروژه پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، روز جمعه بیست و چهارم دی محمود قاسمی فرماندار رضوانشهر ضمن خیرمقدم خدمت نواب کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و تلفیق مجلس شورای اسلامی که به منظور بررسی مطالبات کارگران و مشکلات در مسیر اجرای این پروژه صورت گرفت، با قدردانی از زحمات و پیگیری های مدیران استانی و شهرستانی گفت: عمده ترین مشکل این پروژه مطالبات کارگران و احیاء دوباره این پروژه ملی می باشد.

همچنین نماینده شهرستان های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از نواب کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در بازدید از پروژه سد شفارود گفت: اولویت اول ما با هماهنگی هایی که با مدیران وزارت نیرو و آب نیرو داشتیم مطالبات پرسنل و کارگران زحمتکش این پروژه ملی می باشد.

 حسن محمد یاری با اشاره به اینکه سد شفارود تامین کننده آب کشاورزی، صنعتی، شرب منطقه غرب استان گیلان است، تاکید کرد: زیبنده نیست این پروژه ملی متوقف و تعطیل باشد و اگر هم اختلافی بین پیمانکار و کارفرما هست نباید مردم منطقه و کارگران ضرر کنند.

وی گفت: ان شاء الله با استفاده از ظرفیت مدیران ملی و استانی بتوانیم در بودجه سال ۱۴۰۱ اعتبارات سد را ارتقاء بدهیم که این موضوع هم به نفع منطقه و استان خواهد بود.

نائب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی نیز در بازدید از پروژه ملی سد شفارود اظهار داشت: با رایزنی هایی که با وزارت نیرو انجام شد ان شاء ا… ظرف یک ماه آینده مبلغ ۲۰ میلیارد تومان در خصوص مطالبات و معوقات ۸ ماهه کارگران سد شفارود پرداخت خواهد شد.

 محمد خدابخشی افزود: برای احیاء این پروژه ملی در سال ۱۴۰۰، مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از محل تهاتر نفت در نظر گرفته شده است و همچنین برای سال ۱۴۰۱ هم رقم قابل توجهی نیز منظور خواهد شد.

نماینده الیگودرز لرستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با توجه به اینکه این پروژه جزء پیوست قانون بودجه بوده و اعتبارات ریالی این پروژه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ در حال بررسی در کمیسیون تلفیق می باشد. امیدورایم با تقویت اعتبارات بتوانیم گام موثری در جهت پیشرفت این پروژه ملی برداریم.

نائب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختلاف بین پیمانکار و کارفرما گفت: ظرف چند روز آینده جلسه مشترکی در محل کمیسیون برنامه بودجه یا وزارت نیرو با حضور معاون برنامه ریزی وزارت نیرو، مدیران آب نیرو، تامین اجتماعی و دارائی جهت برطرف نمودن مشکلات و احیاء این پروژه خواهیم داشت.

همچنین نائب رئیس دوم کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اختلاف بین پیمانکار و کارفرما نباید باعث تعطیلی پروژه و مانع ادامه کار باشد، که امیدواریم این موضوع با ورود دستگاه های نظارتی، قضائی و شورای عالی فنی برطرف گردد.

سید محمدرضا میر تاج الدینی گفت: با توجه به اینکه این پروژه حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با حمایت اعتبارات ملی و اعتبارات غیر نقدی در قالب ماشین آلات موجود با حکم و نظارت دستگاه قضایی امکان پذیر است، امیدواریم این بخش هم سریعاً برطرف تا این پروژه تعیین و تکلیف گردد.

در ادامه عباس صابر معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان نیز در این بازدید با قدردانی از زحمات نواب کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و تلفیق مجلس شورای اسلامی در بازدید از پروژه سد شفارود قول پیگیری مصوبات این جلسه را دادند.

Share