معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان تاکید کرد؛

اخطار جدی دستگاه قضایی به متولیان سد شفارود | مطالبات کارگران پرداخت شود

آقایی از اخطار جدی دستگاه قضایی گیلان به متولیان پروژه سد شفارود و لزوم پرداخت هر چه سریع‌تر مطالبات کارگران خبر داد و گفت: در صورت عدم پرداخت مطالبات و ادامه تعطیلی پروژه این اقدام متولیان پروژه سد شفارود ترک فعل محسوب خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «احمد آقایی» شامگاه امشب (دوشنبه، ۱ آذر) در برنامه گفت‌وگوی خبری در پاسخ به این پرسش که دادگستری گیلان چه مهلت زمانی را برای پرداخت مطالبات کارگران شد شفارود تعیین کرده است اظهار داشت: سد شفارود یکی از منابع مهم آبی در غرب استان است و فاز مطالعاتی این پروژه از قبل انقلاب یعنی سال ۵۲ آغاز شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه مطالعات ساخت پروژه سد شفارود تا سال ۵۶ به پایان رسید عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مراحل ساخت این پروژه پیگیری شد و مسائل و موضوعات زیست محیطی آن در سال ۸۵ به پایان رسید.

آقایی گشایش اسنادی، استفاده اعطای تسهیلات بین‌المللی و مشارکت چین در پروژه ساخت سد شفارود را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: از سال ۹۳ تاکنون فرآیند اجرای بدنه سد شفارود آغاز شد و تا امروز فرآیند آن ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه کارگران سد شفارود چند ماهی است که با مشکل مواجه هستند اضافه کرد: دستگاه قضایی بر اساس قانون و رسالت خود و با توجه به اولویت‌های ریاست کل دادگستری گیلان در حوزه رفع دغدغه و نگرانی مردم و کارگران زحمتکش به این امر ورود کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان ابراز داشت: حسب دستور رئیس کل دادگستری گیلان در ارتباط با پروژه سد شفارود و مشکلات کارگران آن جلسه‌ای با متولیان ذیربط، مدیرعامل شرکت آب نیرو به عنوان کارفرما، و شرکت ژیان به عنوان پیمانکار و برخی از مدیران استان شکل گرفت.

آقایی با بیان اینکه کارگران سد شفارود حدود سه ماه است که حقوق نگرفته‌اند یادآور شد: در آن جلسه جهت پیشگیری از ادامه مشکلات، ریاست کل دادگستری گیلان دستور داد تا ظرف یک هفته پیمانکار یعنی شرکت ژیان باید مطالبات و معوقات بیمه کارگران سد شفارود که حدود ۱۸ میلیارد شده است را پرداخت کند.

وی رضایتمندی کارگران سد شفارود را موضوعی که برای ریاست کل دادگستری گیلان اهمیت بسیار زیادی دارد اعلام کرد و افزود: متولیان مکلف شدند که مطالبات و طلب‌های کارگران سد شفارود را پرداخت کنند از طرفی به منظور جلوگیری از آسیب به بیت‌المال نیز باید روند ساخت سد شفارود را هر چه سریع‌تر آغاز کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان اظهار داشت: در بحث ساخت پروژه سد شفارود و بروز مشکلات برای کارگران این پروژه، اگر کسی قصور و ترک فعلی هم داشته چه کارفرما، چه پیمانکار و کلا هر مقامی که باشد در راستای قانون با آنان برخورد خواهد شد زیرا اینگونه اعمال بسترساز اعتصابات کارگری است.

آقایی در پاسخ به این پرسش که برای جلوگیری از تکرار مشکلات در پروژه سد شفارود دستگاه قضایی چطور برخورد می‌کند خاطرنشان کرد: قانون فصل‌الخطاب همه ما است بنابراین کلیه عوامل دخیل در پروژه سد شفارود باید در راستای قانون عمل و کار را آغاز کنند و در غیر اینصورت اقدامشان ترک فعل محسوب می‌شود و دستگاه قضایی با هیچ کسی مماشات و تعارف ندارد.

Share