فرماندار رضوانشهر در جلسه شورای اداری؛

اختلاف پیمانکار با کارفرما منجر به تعویق حقوق کارگران سدشفارود شده است

فرماندار رضوانشهر گفت: به دلیل وجود اختلاف بین پیمانکار و کارفرما در سد شفارود، شاهد بروز مشکلاتی در زمینه پرداخت حقوق معوقه کارگران در این پروژه ملی هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمود قاسمی روز پنجشنبه بیست و دوم مهر در هفتمین جلسه شورای اداری این شهرستان ضمن تسلیت سالروز شهادت مظلومانه امام حسن عسکری (ع)، همچنین با تبریک آغاز امامت امام زمان (عج) و هفته نیروی انتظامی به سبزپوپان و حافظان نظم و امنیت از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی این عزیزان تقدیر و تشکر نمود و با اشاره به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به نیروی انتظامی که فرمودند نیروی انتظامی ستون استوار امنیت کشور است و در ادامه تلاش بکنیم و با کارکردهای خودمان کاری کنیم که در افکار عمومی قدر و ارزش نیروی انتظامی شناخته بشود و بالا برود و ارتقاء پیدا کند، گفت: نیروی انتظامی یک تکیه گاه و پشتوانه محکمی برای مدیران و مسئولان است و اگر این پشتوانه و این ایجاد امنیت نباشد در کارها به مشکل برمی خوریم و این را خود مدیران در طول خدمت خود احساس می‌کنید.

نماینده عالی دولت در رضوانشهر با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت و اهمیت این موضوع گفت: رضوانشهر و پره سر با وجود تنوع قومی، مذهبی و زبانی از مناطق مهم استان گیلان و کشور تلقی می‌شود که مردم این منطقه در یک وضعیت بسیارمسالمت‌آمیز، صلح و دوستی و رفاقت دارند و کنار هم زندگی می‌کنند و در اغلب نقاط این شهرستان مساجد بصورت مشترک مورد استفاده تشیع و تسنن قرار میگیرد.

قاسمی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری که این وحدت در دنیا گران جا افتاده است هزینه‌ها پرداخت شده است این را آسان نشکنید هر که بشکند خیانت کرده است، افزود: امروز، استعمار با توجه به وجود عامل وحدت، سعی می‌کند شکاف‌ها و اختلاف‌ها را از طریق مختلف قومی و مذهبی، میان شیعه و سنّی به وجود آورد و مردم را نسبت به این نظام مقدس جمهوری اسلامی دلسرد نمایند، در طول این ۴۲ سال همین مردم بودند که با قدرت و صلامت پشتیبان این نظام بوده‌اند و هستندو نقشه دشمنان را نقشه برآب کرده اند.

وی با بیان اینکه شهرستان رضوانشهر در کشور از نظر قومی و مذهبی زبان زد عام و خاص است تاکید کرد: برگزاری همایش‌ها و برنامه‌ها بویژه در هفته وحدت مبتنی بر ایجاد تقویت و همدلی باشد.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به اینکه این شهرستان از نظر کرونایی در وضعیت آبی قرار دارد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان اصلی مهم در مقابله با این بیماری است گفت: در این ماه شاهد افزایش جشن‌ها و مراسم شادی از سوی مردم هستیم و لازم است از اجتماعات غیرضرور پرهیز، و یا در صورت ضرورت برگزاری مراسم، شیوه‌نامه‌های بهداشتی به طور کامل رعایت شود.

رئیس شورای اداری شهرستان رضوانشهر ادامه داد: از نظر تزریق واکسن وضعیت خوبی داریم که در حوزه آموزش و پرورش ۸۰ درصد دانش آموزان متوسظه دز اول واکسن را دریافت کرده اند.

 قاسمی با اشاره به سیاست‌های امروز دولت مردمی جناب آقای دکتر رئیسی که حضور بی‌واسطه در بین مردم و رسیدگی به مشکلات آنان از نزدیک می‌باشد تاکید کرد: تقویت روحیه امید و اعتماد بین مردم برای رشد و شکوفایی کشور ضروری است، لذا مدیران شهرستانی ضمن حضور در بین مردم در جهت رفع مشکلات آنان تلاش نمایند و امروز باید با عمل و اقدام خود در سطح جامعه و در میان مردم، روحیه امید و اعتماد ایجاد کنیم.

وی به مشکلات ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های متولی امر وظیفه دارند از ابتدا از احداث بناهای غیرمجاز جلوگیری نمایند.

قاسمی با تاکید بر اینکه شعار سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدائی‌ها باید مورد توجه مدیران باشد، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان پیگیر پروژه‌های عمرانی و موافقت نامه‌ها از مدیران کل استانی خود باشند و بانک‌ها و موسسات نیز در پرداخت تهسیلات با متقاضیان مساعدت لازم بعمل آورند.

فرماندار رضوانشهر در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه ملی سد مخزنی شفارود اشاره نمود و گفت: به دلیل وجود اختلاف بین پیمانکار و کارفرما در سد شفارود، شاهد بروز مشکلاتی در زمینه پرداخت حقوق معوقه کارگران در این پروژه ملی هستیم.

قاسمی با اشاره به وجود مشکلات فراوان و در پی توقف اجرای پروژه سد شفارود افزود: بیش از ۹۰۰ نفر از کارگران سد شفارود پیگیر مطالبات معوقه خود می‌باشند که تاکنون محقق نشده است.

وی با بیان اینکه تاکنون پیگیری‌های متعددی برای حل این مسئله از سوی مسئولین شهرستانی، استانی و جناب آقای دکتر محمد یاری نماینده حوزه انتخابیه در سطح ملی انجام شده است، گفت: متاسفانه هنوز موفق به احقاق حقوق کارگران زحمتکش این پروژه نشده ایم.

فرماندار رضوانشهر ادامه داد: تنها ۲۰ درصد از مجموع کارگران مشغول بکار در پروژه سد شفارود، طی سالجاری تا پایان اردیبهشت حقوق و دستمزد دریافت کرده اند و بقیه همچنان در انتظار تصمیم مسئولان و مجرایان پروژه سد هستند.

Share