محمدنژاد در گفتکو با دیارمیرزا خبر داد؛

راه اندازی پژوهشگاه هواشناسی دریایی در لنگرود | توقف احداث بندر چمخاله به دلیل مصالح

نماینده لنگرود در مجلس یازدهم گفت: معاون سازمان هواشناسی و تیم کارشناسی این سازمان در راستای راه اندازی پژوهشگاه هواشناسی دریایی شمال کشور در لنگرود حضور پیدا کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پرویز محمدنژاد در حاشیه بازدید تیم کارشناسی سازمان هواشناسی از شهرستان لنگرود در گفتگو با دیارمیرزا با قدردانی از این پایگاه خبری گفت: الحق و الانصاف دیارمیرزا همواره حلقه واسطه میان مردم و مسوولان را به زیبایی هر چه تمام‌تر برقرار کرده است.

نماینده لنگرود در مجلس یازدهم با بیان اینکه معاون سازمان هواشناسی و تیم کارشناسی این سازمان در راستای راه اندازی پژوهشگاه هواشناسی دریایی شمال کشور در لنگرود حضور پیدا کرده اند، یادآور شد: منطقه مناسب ارزیابی شده و این پنجمین پژوهشگاه هواشناسی خواهد بود.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی گیلان و ارتباط با کشورهای حاشیه دریایی کاسپین اظهار کرد: در راستای توسعه روابط با سایر کشور و استفاده از ظرفیت اقتصاد دریا که امروز یکی از بزرگترین ظرفیت استانهای شمالی با کشورهای حاشیه دریای خزر است این بازدید صورت گرفت و سازمان هواشناسی متقاعد شد که شهرستان لنگرود نقطه مناسبی برای این پژوهشگاه است.

محمدنژاد در ادامه به دیارمیرزا گفت: در گام دیگر یک ساختمان برای این پژوهشگاه در نظر گرفته میشود و ساختمان مخابرات در خیابان بابک به عنوان محل استیجاری این پایگاه در نظر گرفته شده‌است.

نماینده لنگرود در ادامه گفت: برای استقرار تاسیسات دایمی این سازمان نیز محل مناسبی برای احداث ساختمان در گام دوم در نظر گرفته می‌شود.

محمدنژاد با اشاره به اینکه ناوگان سیار هواشناسی نیز در بندر چمخاله مستقر می‌شود، تصریح کرد: بندر چمخاله بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با توجه به مشکل تامین مصالح یک ماه برای احداث آن وقفه افتاده است.

وی با اشاره به اینکه مشکل تامین مصالح در گیلان به یک معضل تبدیل شده که سبب نارضایتی نمایندگان را نیز فراهم آورده است، افزود: چنین شرایطی مناسب نیست و متاسفانه احداث بندر به خاطر ممنوعیت برداشت مصالح از معدن مغذی آن متوقف شده‌است.

Share