سرنوشت عجیب سدی که در سال ۹۶ توسط استاندار گیلان کلنگ زنی شده بود

احداث سدهای لاستیکی رادار کومه و اطاقور در حد حرف و شعار است!

محمدنژاد در رابطه با سدهای لاستیکی رادار کومه و اطاقور شهرستان اظهار کرد: متاسفانه خلاف آنچه که قبلا گفته شده متاسفانه سندی در رابطه با آغاز عملیات اجرایی سد رادار کومله در دست نیست.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پرویز محمد نژاد نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی در حاشیه برگزاری نشست مشترک با مدیرعامل آب منطقه ای گیلان برای بررسی تنش آبی ایجاد شده در شهرستان لنگرود به دیارمیرزا گفت: آبیاری مزارع کشاورزی یکی از مباحث مطرح شده این روزها است و در این نشست توافق شد که برخی آب بندان ها اصلاح و بازسازی شود.

وی با اشاره به مذاکره صورت گرفته در رابطه با احیای تالاب کیاکلایه یاداورد شد؛ چه در حوزه کشاورزی و چه در زمینه گردشگری با ساماندهی این تالاب اقدامات خوبی صورت می گیرد.

نماینده لنگرود در مجلس با تاکید بر مدیریت آب در سدلاستیکی کومله برای توزیع متوازن در کل منطقه اظهار کرد: کانال آبرسانی لنگرود نیز اصلاح و بازسازی می شود.

محمدنژاد با اشاره به برخی مشکلات در زمینه پمپاژ آب به دیارمیرزا گفت: این کار طبق برنامه پیش نرفت و تامین برق جهت پمپاژ باید سریعا انجام گیرد.

وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی مناسب جهت مدیریت منابع آبی گفت: باید اقدامات به گونه ای صورت بگیرد تا سال آینده شاهد مشکل کم آبی نباشیم.

محمدنژاد در رابطه با سدهای لاستیکی رادار کومه و اطاقور شهرستان نیز اظهار کرد: متاسفانه خلاف آنچه که قبلا گفته شده متاسفانه سندی در رابطه با آغاز عملیات اجرایی سد رادار کومه در دست نیست. علی رغم اینکه این سد لاستیکی در سال ۹۶ کلنگ زنی شده بود اما امروز می گویند که به دلیل ممانعت مالکین زمینهای مجاور و با برخی دلایل فنی از چرخه احداث خارج شده‌است البته ما به دنبال احیای آن خواهیم بود.

نماینده لنگرود با بیان اینکه سد اطاقور یک سد حیاتی است، گفت: این سد میتواند آب شرب مردم را به عنوان یک نیاز اولیه برطرف کند و در حوزه کشاورزی نیز مثمر ثمر باشد.

محمدنژاد با بیان اینکه مردم بدانند همه سخنان درباره احداث دو سد اطاقور و رادار کومه در حد حرف و شعار بوده است، افزود: اینکه برچه اساسی در این رابطه صحبت شده را نمی دانم اما سندی برای آغاز احداث این سد وجود ندارد.

پیشرفت ۴۰ درصدی فاز اول بندر چمخاله

وی در رابطه با آخرین وضعیت احداث بندرچمخاله نیز اظهار کرد: از مجموع ۲۳ دهانه، ۲۲ ستون احداث شده و طی ماه آینده بارگزاری صورت می گیرد و هم اکنون پروژه ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نماینده لنگرود یکی از مشکلات پروژه را کمبود مصالح عنوان کرد و به دیارمیرزا گفت: برای فاز اول ۲۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

گفتنی است سد لاستیکی رادار کومه لنگرود در سال ۹۶ با حضور محمدعلی نجفی استاتدار وقت گیلان کلنگ زنی شده بود!

Share