نماینده مردم تهران در گفتگو با دیارمیرزا:

دولت سهم مالیات را در بودجه ۱۴۰۱ بالا برده است | نقطه ضعف بودجه عدم توجه به صنعت است

دهنوی با اشاره به اینکه کمیسیون تلفیق روز شنبه اولین جلسه خود را رسما شروع به کار می‌کند، گفت: از نقاط قوت بودجه ۱۴۰۱ کاهش کسری تراز عملیاتی است؛ همچنین دولت سهم مالیات را بالا برده و این قابل تقدیر است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید محسن دهنوی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیارمیرزا در خصوص طرح ساماندهی کارکنان شرکتی ادارات اظهار کرد: طرحی در کمیسیون اجتماعی مجلس و در مرحله نهایی با عنوان ساماندهی کارکنان در حال بررسی است و نظر نمایندگان مجلس این است که باید تبعیض در بین کارکنان برداشته شود.

وی افزود: با توجه به اینکه دولت با این طرح موافق است پیشنهاد شده که این موضوع به صورت لایحه از سوی دولت به مجلس ارایه گردد یا با مجلس مشارکت کند، در واقع نظرات دولت هم اعمال شود زیرا این طرح برای دولت بار مالی دارد.

دولت سهم مالیات را در بودجه ۱۴۰۱ بالا برده است

دهنوی در گفتگو با دیارمیرزا، با اشاره به اینکه کمیسیون تلفیق روز شنبه اولین جلسه خود را رسما شروع به کار می‌کند، گفت: از نقاط قوت بودجه ۱۴۰۱ کاهش کسری تراز عملیاتی است؛ همچنین دولت سهم مالیات را بالا برده و این قابل تقدیر است یعنی سهم درآمد مالیاتی بودجه به ۳۵ درصد رسیده که عدد خوبی است و دولت به این سمت رفته که هزینه‌های جاری را کمتر کند.

وی ادامه داد: البته بودجه ۱۴۰۱ نقاط ضعفی نیز دارد که می‌توان به توجه کم در بخش صنعت است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در پایان با بیان اینکه خبر خوب در بودجه این است که دولت صندوق‌های توسعه و پیشرفت حمایتی استانی را دیده است، تصریح کرد: با این کار، تصمیم‌گیری‌ها برای منابع و هزینه کرد پروژه‌ها در خود استان انجام می‌شود.

Share