مهرداد لاهوتی

نمایندگان آتش به اختیار به کلیات بودجه رای ندادند | حذف ۳۳ میلیون نفر از دریافت یارانه جای نگرانی دارد

مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ٩٧ در مورد اینکه برخی معتقدند که مخالفت مجلس با کلیات لایحه بودجه سیاسی بوده است گفت:در هیچ فراکسیونی تصمیم گیری مبنی بر اینکه با کلیات لایحه بودجه مخالفت شود نشده بود و همه افراد آتش به اختیار عمل کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از عصر ایران، مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ٩٧ در مورد اینکه برخی معتقدند که مخالفت مجلس با کلیات لایحه بودجه سیاسی بوده است گفت:در هیچ فراکسیونی تصمیم گیری مبنی بر اینکه با کلیات لایحه بودجه مخالفت شود نشده بود و همه افراد آتش به اختیار عمل کردند، بر فرض مثال اعضا فراکسیون مستقلین در همان روز جلسه داشتند که به دلیل شرایط برفی این جلسه تشکیل نشد و تصمیم گیری فراکسیونی مطرح نبود.

نایب رئیس اول کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس ادامه داد: مخالفت با کلیات در پی نگرانی‌هایی بود که نمایندگان داشتند که این نگرانی ها در بخش های همانند اوراق مشارکت، بدهی های دولت و هدفمندی یارانه ها بود.

نماینده لنگرود در خانه ملت تصریح کرد: ما اصلاحاتی  در بخش اوراق و بدهی‌های دولت و همچنین هدفمندی داشتیم که امیدواریم با این اصلاحات کلیات با موافقت نمایندگان مصوب شود.

وی خاطر نشان کرد: صندوق های ما در حال حاضر وضعیت بحرانی را می گذارنند و بدهی های دولت به تأمین اجتماعی باید در لایحه بودجه مشخص می شد که ما این وضعیت را که چگونه این بدهی ها پرداخت شود را مشخص کردیم.

این عضو کمیسیون تلفیق افزود: به هر حال نگرانی های نماینده ها در بخش های همانند چگونگی اجرا هدفمندی یارانه ها به جا بود. اینکه به یکباره ٣٣میلیون نفر از دریافت یارانه محروم شوند جایی نگرانی زیادی دارد. ما اگر بتوانیم به بالای ۵٠ میلیون نفر  از ٧۶میلیون نفری که یارانه دریافت می کنند یارانه پرداخت کنیم معقول است و ما با ٧هزار میلیارد تومانی که به این بخش ٢٣هزار میلیارد تومان اضافه کردیم دولت می تواند به جای حذف ٣٣میلیون نفر افراد کمتری را حذف و فقط افراد ثروتمند را از دریافت یارانه حذف کند.

لاهوتی در پایان خاطر نشان کرد: در واقع با این اصلاح هیچ فردی که مستحق دریافت یارانه است حذف نمی شود.

Share