مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان خبر داد:

اجرای پویش «خیرات نان به یاد حاج قاسم و شهدا» در گیلان

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری پویش «خیرات نان به یاد حاج قاسم و شهدا» همزمان با نخستین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام سعید مهدوی پیش از ظهر امروز ۱۱ دی ماه ۱۳۹۹، در جلسه هماهنگی برنامه‌های گرامیداشت نخستین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، اظهار داشت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه پاسداشت یاد شهدا آن هم شهدایی مانند حاج قاسم سلیمانی که به عنوان یک شیعه و مسلمان نمونه مطرح هستند دارای ثواب و اهمیت بسیار زیادی دارد، تصریح کرد: یکی از آن چیزهایی که طبق رسم و سنت مرسوم توسط هر کسی که علاقه‌ای به اقوام و خویشاوندان از دنیا رفته خود انجام می‌دهند معمولا دادن خیرات است.

وی با بیان اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان «پویش خیرات نان به یاد حاج قاسم و همه شهدای اسلام» را با رایزنی و همکاری بسیاری از مسئولین تشکل‌ها، هیئت امنای مساجد و عناصر مومن و انقلابی و مجموعه‌های مذهبی و فرهنگی تدارک دیده است، افزود: در حال حاضر بیش از ۱۱۰ هزار قرص نان قرار است در شب و روز سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی یعنی روز ۱۳ دی ماه پخت و میان نیازمندان در سراسر استان گیلان توزیع شود.

مهدوی خاطرنشان کرد: همه مومنین و گیلانیان حتی برادران اهل‌سنت ‌ارامنه ساکن استان و علاقه‌مند به سردار سلیمانی می‌توانند به این پویش زیبا که یک عمل صالح و کار خیر است، بپیوندند.

وی با تاکید بر اینکه پیشنهاد هر فرد حداقل ۵ تا ۱۴ قرص نان به نیت خیرات به روح همه شهدای اسلام که برای عزت اسلام و یاوری مظلومین جانفشانی کردند، خیرات بدهند، اذعان کرد: با همت همه مردم در شب و روز نخستین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی امید است تعداد بیشتری نان خیراتی میان محرومین و نیازمندان توزیع شود و مردم گیلان مثل همیشه از این پویش استقبال کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری پویش ملی هزاران ختم قرآن کریم به مناسبت نخستین سالگرد شهادت مظلومانه سردار حاج قاسم سلیمانی، تصریح کرد: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و انتخاب اجزا قرآن می‌توانند به نشانی www.telavat.ir مراجعه نمایند.

Share