از طریق مرز زمینی شهرستان مرزی بندر آستارا صورت گرفت؛

انتقال ۲۱ زندانی ایرانی محبوس در زندان‌های آذربایجان به ایران+ تصاویر

۲۱ نفر از زندانیان محبوس در زندان‌های جمهوری آذربایجان در چهارچوب موافقت‌نامه تبادل زندانیان بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان دقایقی پیش از طریق مرز زمینی شهرستان مرزی بندر آستارا وارد کشور شدند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ۲۱ نفر از زندانیان محبوس در زندان‌های جمهوری آذربایجان شامل ۱۸ مرد و ۳ زن در چهارچوب موافقت‌نامه تبادل زندانیان بین ایران و جمهوری آذربایجان با پیگیری‌های مستمر سفارت کشورمان در باکو دقایقی پیش از طریق مرز زمینی این شهرستان وارد کشور شدند.

به گفته سرپرست فرمانداری آستارا این دومین تبادل زندانی میان دو کشور در سال جاری است و زندانیان مرد مبادله‌شده بلافاصله توسط یک دستگاه اتوبوس به اردوگاه حویق در حد فاصل شهرستان آستارا و تالش و زندانیان زن به زندان لاکان رشت منتقل شده و پس از طی مراحل قرنطینه بهداشتی و سلامت جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع امنیتی و قضایی مربوطه می‌شوند.

سید سعید میر قربانی با بیان اینکه این افراد به اتهام قاچاق و حمل مواد مخدر در جمهوری آذربایجان زندانی‌شده بودند، تصریح کرد: ایجاد شرایط ملاقات خانواده زندانیان و اجرای قانون عادلانه در حق این افراد، از اهداف انتقال زندانیان دربند جمهوری آذربایجان به کشور است.

میر قربانی گفت: این آخرین گروه از زندانیان زن ایرانی محبوس در زندان‌های جمهوری آذربایجان است و هم اکنون زندانی زن ایرانی در این کشور نداریم.

به گزارش دیارمیرزا، اقامت غیرمجاز و به همراه داشتن مواد مخدر و قرص‌های روان‌گردان به هر دلیل و با هر مقدار در جمهوری آذربایجان جرم محسوب می‌شود، به همین دلیل به هموطنانی که به جمهوری آذربایجان سفر می‌کنند توصیه می‌شود از حمل هرگونه بسته، کیف و چمدان مربوط به اشخاص دیگر خودداری کنند.

 

Share