در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی؛

انتقاد تند علیرضا تاج شهرستانی از افزایش قیمت نان؛ نباید مدیران با حداقل ترین غذای مردم بازی کنند

علیرضا تاج شهرستانی نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با تقدیر از صنف زحمتکش نانوایان و زحمات بی وقفه و شبانه روزی این عزیزان از افزایش قیمت نان انتقاد کرد و افزود: در خبرها آمده ستادی تحت عنوان تنظیم با‌زار نسبت به افزایش قیمت نان اقدام کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نادر حسینی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با گرامیداشت فرارسیدن سالروز حماسه ۸ و ۹ دی، حضور مردم در این روز را حماسی و انقلابی خوانده و خواستار تبیین ابعاد گوناگون این حرکت عظیم شد.

حسینی ضمن تسلیت ایام فاطمیه ،با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی چهره محبوب جهانی این شهید عزیز را مایه مباهات تمامی آزادی خواهان دانسته و ابراز امیدواری نمود که بتوانیم رهرو خوبی برای این مجاهد شهید باشیم.

حسینی با تقدیر از سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری رشت پیرامون جشنواره های هنری در حال برگزاری در شهر رشت خواستار توجه بیشتر به حوزه هنر شد.

وی با اشاره به مباحث پیرامون تغییر نام یک کوچه و حذف نام شهید، گفت: با توجه به اینکه اینجانب عضو کمیسیون نامگذاری می باشم چنین مصوبه ای نداشته ایم و در صورت تخلف برخورد با عوامل موضوع در دستور کار خواهد بود که از خانواده شهید نیز در همین راستا عذرخواهی می نماییم.
علیرضا تاج شهرستانی نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با تقدیر از صنف زحمتکش نانوایان و زحمات بی وقفه و شبانه روزی این عزیزان از افزایش قیمت نان انتقاد کرد و افزود: در خبرها آمده ستادی تحت عنوان تنظیم با‌زار نسبت به افزایش قیمت نان اقدام نموده این در حالی است که برخی نانوایان در شهرمان دفاتر فروش نسیه دارند که این موجب نگرانی شدید بوده و افزایش قیمت آن نیز باعث شگفتی است.
وی ادامه داد: بنده به عنوان نماینده مردم خواستار توضیح صریح متصدیان این امر پیرامون اعضای این کمیته و دلیل مصوبه اخیرشان هستم و نانوایان نیز از وضعیت آرد تحویلی انتقاد دارند که جمع این موضوعات مورد انتقاد اینجانب به عنوان نماینده مردم بوده و نباید چند نفر تحت عنوان مدیر و رئیس بدون توجه به وضعیت بسیار بد اقتصادی مردم بتوانند با حداقل ترین تغذیه مردم بازی کرده و این چنین مردم را ناراضی سازند.
وی با عنوان اینکه عملکرد بسیار مبهم و ضعیف ستاد تنظیم بازار مورد انتقاد شدید مردم است و باید پرسید آیا از قشر کارگران و طبقه ضعیف جامعه نماینده ای در این کمیته حضور دارد؟ آیا ستاد تنظیم بازار در مورد تنظیم قیمتهای کالاهایی به مانند خودرو، خواربار، لبنیات، میوه و … توانسته موفق باشد ؟
عضو هیئت رئیسه شورای شهر با تاکید بر حضور پررنگ و همیشگی مردم شهر رشت در تمام میادین سیاسی و اجتماعی خواستار توجه ویژه مسئولین به مشکلات مردم به خصوص طبقه ضعیف و قشر کارگر شد و اشاره کرد که مردم توقع دارند در جهت تنظیم بازار، قیمتهای بالا رفته کاهش پیدا کنند نه اینکه ارزانترین و مهم ترین کالاهای مصرفی هم گران شوند.
در پایان جلسه اعضای کمسیون با لوایح کمک مالی به تیم بسکتبال سپیدرود رشت، تعرفه بهای سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری و طرح ارایه شده پیرامون شناسایی و تجلیل از نخبگان و قهرمانان موافقت نمودند.
Share