سخنگوی شورا اعلام کرد:

ورود روزانه هزار تن زباله به جایگاه دفن زباله سراوان | تخلیه ساختمان سازمان فرهنگی برای مرمت

نادر حسینی به نظارت شورا نسبت به عملکرد شهرداری تاکید کرد و گفت: اعضای شورا به جهت احیای حق، عملکرد تمام پرسنل و حق و مزایای آنها را بررسی خواهد نمود تا خدای نکرده اگر جایی قصور بوده با آن برخورد شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی اخبار تصریح کرد: همانطور که در دوره های قبل نسبت به نحوه اطلاع رسانی انتقاد بود؛ شورای ششم د راستای نگاه ویژه ای که برای اطلاع رسانی و شفافیت در اطلاع رسانی دارد هر دو ماه یک بار علارغم ارایه گزارش به اصحاب رسانه و شهروندان، جواب گوی سوالات این عزیزان خواهد بود.

نادر حسینی با ارایه آماری از مصوبات شورا در دو ماه اخیر گفت: از اقدامات شورای ششم انتخاب هیات رییسه قبل از شروع کار اعضای شورا و همچنین انتخاب شهردار در اولین جلسات شورا بود. در راستای خدت رسانی به مردم و شکل گیری هر چه سریعتر ساختار شورا در همان جلسات ابتدایی اعضا و روسای کمیسیون‌ها نیز انتخاب شدند که این نیز از ویژگی های شورای ششم است.

وی با اشاره به وعده اعضای شورا در جهت استفاده از متخصصین و مشارکت مردم در تصمیمات شورا افزود: در راستای کار تخصصی و استفاده از ظرفیت همه اقشار جامعه در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی امور به ۲۱ کارگروه تقسیم بندی شد تا موضوعات ابتدا در این کارگروها بررسی و پس از شنیدن نظرات متخصصین، اساتید دانشگاهی، و کارشناسان داخل و حتی خارج از استان و کارآمد شدن، در جلسات شورا مطرح شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با اعلام تشکیل کمیسیون توسعه پایدار در شورای ششم گفت: یکی از ویژگی های شورای ششم تشکیل کمیسیون تازه تاسیس با عنوان کمیسیون “توسعه پایدار” است. علاوه بر اقداماتی که در همین مدت کوتاه انجام شد؛ اما برخی از امور مانند راه‌اندازی فرهنگسرا ها در ۵ منطقه شهر، حل موضوع پسماند، فرهنگ سرا و غیره … نیز در دست اقدام است که با توجه به ماهیت آنها نیاز به زمان بیشتری برای به نتیجه رسیدن دارد.

حسینی به نظارت شورا نسبت به عملکرد شهرداری تاکید کرد و گفت: اعضای شورا به جهت احیای حق، عملکرد تمام پرسنل و حق و مزایای آنها را بررسی خواهد نمود تا خدای نکرده اگر جایی قصور بوده با آن برخورد شود.

وی در خصوص اهمیت محیط زیست و نقش همه ارگانها در رفع مشکلات گفت: محیط زیست از موضوعات با اهمیتی است که امروز همه شهروندان رشت با آن درگیر هستند. اما در خصوص رودخانه های شهر رشت علاوه بر شهرداری اداره آب و فاضلاب که بابت فاضلاب از مردم هزینه دریافت میکند و همینطور شرکت آب منطقه ای باید نقش خود را در این زمینه ایفا کنند تا با مشارکت هم و استفاده از قابلیت نماینده های مجلس از ظرفیت منابع ملی برای ساماندهی دو رودخانه استفاده کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت مشکل زباله سراوان را از دغدغه های نمایندگان مردم در شورا دانست و افزود: روزانه حدود ۱۰۰ تن زباله از رشت و شهرهای اطراف در منطقه سراوان دفن میشود. برای اینکه این حجم از زباله را بتوانیم به کود تبدیل کنیم نیاز به بودجه قابل توجه ای است که با توجه به اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه برای محیط زیست شهرهای شمالی باید با کمک نمایندگان مجلس از این ظرفیت و بودجه برای رفع معضلات سراوان استفاده کرد.

حسینی خواستار مشارکت همه ارگانها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات کم برخوردار شد و افزود: هرچند شهرداری متولی مواردی مانند تکدی گری و … است اما ارگانهای تخصصی مثل کمیته امداد، بهزیستی، ستاد مواد مخدر،نیروی انتظامی باید کمک کنند تا با استفاده از ابزارهای سلبی و ابزارهای فرهنگی آسیب‌ها در این محلات به کمترین میزان برسد.

وی ساختمان های تاریخی رشت را هویت شهر رشت دانست و افزود: ساختمان های تاریخی که تحت مالکیت شهرداری است جز هویت های شهر رشت است که برای حفظ و نگهداری آن با جدیت اقدام خواهد شد. در همین راستا ساختمانی که سازمان فرهنگی و هنری در حال استفاده است برای مرمت تخلیه خواهد شد و پرسنل سازمان فرهنگی و هنری به ساختمان فعلی شهرداری منطقه ۲ منتقل خواهند شد. و پرسنل شهرداری منطقه ۲ به یک ساختمان دیگر نقل مکان خواهند کرد. در خصوص ساختمان ساعت نیز که سقف آن نیاز به مرمت دارد با پیگیری رییس شورا اقدامات لازم جهت مرمت سقف در حال انجام است و قرار بر این است تا این ساختمان با ارزش در بافت مرکزی شهر تبدیل به موزه مردم شناسی شود.

Share