شهردار رشت در نشست با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان؛

تلاش کردیم انتصابات تا فارغ از نگاه سیاسی اتفاق بیافتد | رسانه‌ها از دغدغه‌های مردم مطلع هستند

علوی اظهار داشت: در مورد انتصاباتی که در شهرداری رشت برای قدم نهادن در مسیر تحول انجام شد، تلاش کردیم تا فارغ از نگاه سیاسی اتفاق بیافتد و مبنای آن تخصص و شایستگی در انجام کار باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شهردار رشت در جلسه با مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان که با حضور نادر حسینی رئیس کمیسیون فرهنگی شورا برگزار شد، بر لزوم حمایت از فعالان رسانه‌ای، برقراری ارتباط مؤثر و مبتنی بر منافع جمعی بین مدیریت شهری و خبرنگاران و پیشبرد اهداف شورا و شهرداری رشت با استفاده از توان و ظرفیت نخبگان اجتماعی تاکید کرد.

نادر حسینی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا عصر یکشنبه پنجم دی ماه ۱۴۰۰ در جلسه با رئیس و اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان اظهار داشت: شورای اسلامی شهر رشت نگاه ویژه‌ای به حوزه رسانه و مطبوعات دارد و کارگروه رسانه را در کمیسیون فرهنگی تشکیل داده است.

حسینی برقراری یک نوع تعامل دوجانبه بین اصحاب رسانه و خبرنگاران با واحد مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری و شورای شهر رشت را خواستار شد و عنوان کرد: گیلان در بحث رسانه دارای ظرفیتهای بالایی است و می‌توان نمایشگاههای کتاب و رسانه نظیر آنچه هرساله در تهران اتفاق می‌افتد را در داخل استان برپا کرد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه اصحاب رسانه و خبرنگاران گهگاه خواسته‌ها و مطالباتی دارند، وجود یک صنف تخصصی برای پیگیری مطالبات آن‌ها، تقویت هر چه بهتر آن و تعامل بیشتر با استانداری گیلان را ضروری خواند و افزود: با عملیاتی شدن همین چند مورد بسیاری از دغدغه‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه حل و فصل خواهد شد.

سید امیرحسین علوی، شهردار رشت نیز در این جلسه ابتدا اقدامات خرد عمرانی که در دستور کار شهرداری قرار گرفته و در حال اجرا است را مورد اشاره قرار داد و گفت: در یک ماه اخیر به اندازه چندین ماه پروژه آسفالت در خیابانها و معابر اصلی شهر رشت حتی تا عمق محلات کم‌برخوردار اجرایی گردیده است.

شهردار رشت توزیع عادلانه منابع و امکانات را نگاه ویژه شهرداری در دوره جدید ذکر کرد و ابراز داشت: شهرداری سازمانی است که هزینه جاری آن در ماه به ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان می‌رسد و منابعش از منابع مردمی تامین می‌شود در حالی‌که دولت به غیر از سهم ارزش افزوده کمکی به شهرداری نمی‌کند.

علوی با بیان اینکه برای نزدیکتر شدن پرداختی‌ها چه در بحث نیروهای شرکتی، رسمی و مستقیم شهرداری رشت اقداماتی در حال انجام است، تصریح کرد: متاسفانه محلات ضعیفی در شهر رشت وجود دارد که از چندین دهه قبل تاکنون هیچ توجهی به آن‌ها نشده است و شهرداری قصد دارد، این چالش‌ها و تفاوت در ارائه خدمات را به نوعی جبران کند.

وی شکل گیری یک مطالبه عمومی و اجتماعی برای حل و فصل برخی از مشکلات و چالشهای شهری نظیر معضل پسماند، فاضلاب و آلودگی رودخانه‌ها را لازم دانست و ادامه داد: شهرداری رشت درصدد اجرای یکسری پروژه‌های اقتصادی در سطح شهر است و تلاش می‌کند، ضمن تعریف یک مدل اقتصادی راههای جدید تامین مالی آن‌ها را هم دنبال نماید.

شهردار رشت از برنامه خود برای پیشرفت و توسعه شهر رشت در چهار سال آینده سخن گفت و افزود: افزایش درآمد سالانه شهرداری رشت به عدد شش هزار میلیارد تومان یکی از مهمترین اجزای این برنامه است.

وی اضافه کرد: در مورد انتصاباتی که در شهرداری رشت برای قدم نهادن در مسیر تحول انجام شد، تلاش کردیم تا فارغ از نگاه سیاسی اتفاق بیافتد و مبنای آن تخصص و شایستگی در انجام کار باشد.

شهردار رشت حمایت از فعالان رسانه‌ای را برای مدیریت شهری یک تکلیف دانست و اظهار داشت: برقراری ارتباط مؤثر و مبتنی بر منافع جمعی بین مجموعه مدیریت شهری و اقشار مختلف به ویژه فعالان رسانه و خبرنگاران مورد دیگری است که سعی می‌کنیم، بسترهای تحقق آن را بیشتر از گذشته فراهم کنیم.

علوی عنوان کرد: رسانه‌ها و خبرنگاران به خوبی از دغدغه‌های مردم مطلع هستند و می‌توانند خواست و مطالبات مردم را از مسئولان و مدیران پیگیری کنند.

وی پیشبرد اهداف مدیریت شهری با استفاده از توان و ظرفیت خبرنگاران و فعالان رسانه به عنوان نخبگان اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و افزود: همراه کردن مردم با جریانات تغییر، تحول و توسعه شهر یکی از مهمترین آثار و برکات چنین رویکردی محسوب می‌شود.

در پایان این نشست اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گیلان به بیان دغدغه‌ها و مشکلات فعالان رسانه پرداختند و خواستار ارتباط و تعامل مستمر رسانه‌ها و خانه مطبوعات با مدیریت شهری در جهت ارائه راهکارها برای رفع معضلات و مشکلات و پیشبرد امور شهری شدند.

Share