در جلسه بررسی مشکلات آب و فاضلاب شهرستان مرزی بندر آستارا عنوان شد؛

آستارا با بحران تنش آبی مواجه است | کمبود آب در آستارا شبیه به طنز است

مرقربانی تصریح کرد:‌ مقدار تولید آب تصفیه‌خانه بهارستان ۱۰۰ لیتر در ثانیه است، درحالی‌که مقدار مصرف شهرستان ۳۰۰ لیتر در ثانیه می‌باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات آب و فاضلاب شهرستان مرزی بندر آستارا در محل فرمانداری بیان کرد:‌ به طور یقین باید از دانش، تخصص و راه‌کارهای مدیران حاضر در این جلسه برای حل مشکلات آب و فاضلاب شهرستان آستارا استفاده کنیم.

احمد آقایی با اشاره به اینکه بندر آستارا به لحاظ فرهنگی و گردشگر پذیر بودن در سطح کشور یک شهرستان‌ شناخته شده است، عنوان کرد:‌ آستارا از شهرستان های مهم کشور در بسیاری از حوزه ها بوده و هست و باید همواره نگاه ویژه ای به این شهرستان شود.

وی با اشاره به لزوم تشکیل کمیته صیانت از آب و فاضلاب شهرستان آستارا تصریح کرد: درصورت بی توجهی به مباحث آبی این شهرستان مرزی و گردشگرپذیر ممکن است شاهد بروز انواع بیماری ویروسی و میکروبی در بین مردم باشیم.

آخرین وضعیت سد لاستیکی رودخانه ملاهادی

عضو هیأت مدیره شرکت آب و منطقه ای استان گیلان نیز در جلسه بررسی مشکلات آب و فاضلاب شهرستان آستارا در فرمانداری نیز اظهار کرد: سد لاستیکی رودخانه ملاهادی خانه‌های آسیاب ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و این پروژه در سال ۱۴۰۱ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مجید نیک‌خویی با اشاره به اینکه سد لاستیکی رودخانه ملاهادی خانه‌های آسیاب ۷۲۰ هزار مترمکعب حجم دارد و می‌تواند ۱۰ برابر خود را مدیریت کند، تصریح کرد: این سد پس از تکمیل و بهره‌برداری علاوه‌بر آبیاری ۱۰۰ هکتار از اراضی آستارا می‌تواند به روستاهای مجاور خود نیز آب دهد.

نصب دو دستگاه پکیچ تصفیه فاضلاب در شهرک عباس‌آباد

قائم‌مقام شرکت آب و فاضلاب استان گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد:‌ برای مدیریت فاضلاب شهری آستارا تاکنون ۵۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه‌شده و برای تکمیل آن در مجموع به یک‌هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

هادی نیزه‌باز با اشاره به نصب دو دستگاه پکیچ تصفیه فاضلاب در شهرک عباس‌آباد و بهره برداری از آن در آینده نزدیک، تصریح کرد: با پی‌گیری‌های صورت گرفته قرار است یک دستگاه دیگر در منطقه ساحلی شهر آستارا نصب و وارد مدار بهره‌برداری شود.

کمبود آب در آستارا شبیه به طنز است

امام‌جمعه موقت آستارا نیز در این جلسه تشکیل این جلسه را به‌حق و به‌جا دانست و بیان کرد: حیات همه موجودات به آب وابسته بوده و در آیات سوره مومنون به اهمیت این نعمت الهی اشاره شده است.

حجت‌الاسلام ناصر صالحی ضمن‌انتقاد از معضل کمبود آب در شهرستان آستارا تصریح کرد: معضل کمبود در استانی که یک استان پربار بوده و به دریا نزدیک است بیشتر شبیه به طنز بوده و برای حل این معضل، باید جلسات تخصصی و کارشناسی شده برگزار کرد.

آستارا با بحران تنش آبی مواجه است

سرپرست فرمانداری شهرستان آستارا نیز در این جلسه با اشاره به اینکه نبود آب برای دقایقی هم می‌تواند مشکل‌آفرین باشد، بیان کرد: باید به مردم شهرستان آستارا حق داد و در راستای حل مشکلات آن‌ها گام برداشت.

سید سعید میرقربانی با بیان اینکه شهرستان آستارا با بحران تنش آبی مواجه بوده و تصفیه‌خانه آب بهارستان کفاف این شهرستان مرزی و گردشگرپذیر را نمی‌دهد، تصریح کرد:‌ مقدار تولید آب تصفیه‌خانه بهارستان ۱۰۰ لیتر در ثانیه است، درحالی‌که مقدار مصرف شهرستان ۳۰۰ لیتر در ثانیه می‌باشد.

Share