امام جمعه آستارا؛

مثل جمهوری آذربایجان و ترکیه امنیت را گدایی نمی‌کنیم | علی اف و اردوغان حواس خود را جمع کنند

امام جمعه آستارا بیان کرد: امروز در سایه داشتن نیروهای نظامی مقتدر، جرات نزدیک شدن به مرزهای کشور را ندارند و جمهوری آذربایجان باید از ایران اسلامی درس اقتدار و مقاومت بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه این هفته شهرستان وضعیت زرد کرونایی مرزی بندر آستارا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به امامت حجت الاسلام کاظم حافظ‌نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به دیگر ویژگی های اهل دنیا بنا به فرمایش پروردگار به پیامبر اکرم صلی الله گفت: اهل دنیا خیر و نفعی برای جامعه نداشته و به خصوص مسئولانی که به جز ضرر نتیجه ای از پست خود ندارند، این افراد حقوق های نجومی دریافت کرده ولی هیچ نفعی برای مردم ندارند.

حافظ نیا زیاد صحبت کردن را یکی دیگر از نشانه های اهل دنیا دانست و بیان کرد: کم گوی و گزیده گوی چون دُر! زیاد سخن گفتن انسان را به دروغ و غیبت سوق می دهد و اهل دنیا زیاد سخن می‌گویند، چرا که سکوت همراه با تعقل و تفکر از نشانه های اولیای الهی است.

وی عدم ترس از پروردگار را دیگر نشانه های اهل دنیا دانست و تصریح کرد: اگر برخی انسان ها خدا ترس بودند ظلم، تعدی، تجاوز و ستم در دنیا اتفاق نمی افتاد و شکم پرستی نیز از دیگر نشانه های اهل دنیا بوده و اولیای الهی هیچ وابستگی به غذا و خوراک نداشتند.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: تلاش و جهاد شبانه روزی پلیس ستودنی است و یاد و نان شهدای مظلوم ناجا را باید همواره گرامی داشت.

وی با اشاره به روز هجرت پیامبر از مکه به مدینه و شب خوابیدن امیرالمؤمنین(ع) به جای پیامبر(ص) در بستر بیان کرد: این سر آغاز تاریخ مسلمانان بوده و هجرت پیامبر از مکه به مدینه نقطه عطفی در تاریخ فرهنگ اسلام است، حیدر کرار آقا علی بن ابی طالب (ع)علی رغم تهدید های فراوان، جان خود را برای پیامبر خدا به خطر انداخت و با خدا معامله کرد.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به روز جهانی پست در ۱۷ مهر گفت: در دوران کرونا یکی از فعالان این عرصه، عزیزان زحمتکش پست بودند که کمتر دیده شدند و باید قدردان تلاش ها، امانت داری ها و زحمات آنها برای مردم باشیم.

حافظ نیا با اشاره به در پیش بودن روز ملی کاهش آثار بلایای طبیعی گفت: مردم و مسئولان همواره باید آمادگی بحران را داشته باشند، متاسفانه شاهد بی تفاوتی برخی مسئولان در آستارا هستیم، چرا در اوایل سال فکری برای بارش های پاییز و زمستان نمی شود؟ اگر تدبیری اندیشه شود، آب به داخل خانه های مردم نخواهد رفت.

وی با اشاره به اتفاقات این روزهای مرزهای کشور تصریح کرد: امنیت باید مستقل باشد، امنیت با تکیه بر توان نیروهای خارجی به دردی نمی خورد. ایران مقتدر در طول این ۴۳ سال امنیت را گدایی نکرده است، ما مثل جمهوری آذربایجان و ترکیه امنیت را گدایی نمی کنیم و این دست گدایی برای آنها ثمری نخواهد داشت.

امام جمعه آستارا بیان کرد: امروز در سایه داشتن نیروهای نظامی مقتدر، جرات نزدیک شدن به مرزهای کشور را ندارند و جمهوری آذربایجان باید از ایران اسلامی درس اقتدار و مقاومت بگیرد، آقای علی اف و اردوغان حواس خود را جمع کنید! چون در روزهای سخت فقط جمهوری اسلامی ایران در کنار شما خواهد بود.

وی گفت: شما آنقدر با بی کفایتی با مردم خود برخورد می کنید تا ما مرزهای خود را برای حمایت از ملت شما به روی آنها باز می کنیم، دزدی های رئیس جمهور آذربایجان از مردم این کشور در خصوص فساد حوزه ملک در انگلیس را این روزها شاهد هستیم.

حافظ نیا با تاکید بر لزوم تلاش دولت و مجلس در حل مشکلات مردم و شکستن بن بست های ساختگی گفت: این روزها شاهد حرکات مثبت رئیس جمهور و حضور بی واسطه در بین مردم هستیم و این ها نشانه های امیدواری است، اولویت اول مردم بحث معیشت آن ها بوده و دولت باید پیگیر جدی این قضیه و همچنین مدیریت بیماری کرونا باشد.

وی ادامه داد: بحث واکسیناسیون باید به طور جدی از سوی مردم انجام شود تا شاهد بازگشت آرامش و سلامتی به سطح جامعه باشیم.

Share