محمدنژاد قاضی محله در تذکر شفاهی:

وزرا گزارش کلیشه‌ای و تکراری می‌دهند | از آن‌ها راهبردی برای حل مشکلات ندیده‌ایم

نماینده مردم لنگرود در مجلس از گزارش وزرا به صحن علنی مجلس انتقاد کرد و خواستار ارائه راهبرد از سوی وزارتخانه‌ها برای حل مشکلات کشور شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پرویز محمدنژاد قاضی محله در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۱۶ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری به استناد بندهای ۴ و ۱۱ ماده ۲۲ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: ضمن تشکر از رئیس و هیأت رئیسه مجلس برای اداره جلسات و راهنمایی نمایندگان باید بگویم که مجلس به عنوان عصاره فضائل ملت است و باید در زمینه ارائه گزارش از سوی دستگاه‌های دولتی دقت بیشتری صورت گیرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معمولا وزرا گزارش تکراری و کلیشه‌ای می‌دهند، از آن‌ها راهبردی برای حل مشکلات ندیده‌ایم این در حالی است که مجلس به عنوان ریل‌گذار نیاز به اعداد و ارقام دارد و تا دولت اعداد خود را برای برنامه‌های آتی عنوان نکند، امکان ریل‌گذاری وجود ندارد.

وی بیان کرد: وظیفه مجلس به عنوان ریل‌گذار نیاز به اعداد دارد، برنامه ما برای تورم چیست، تا به امروز آمار درستی در زمینه تورم به مجلس ارائه نشده است، دولت چه برنامه‌ای برای اصلاح تورم در نظر گرفته است. در بحث ترازهای منفی در حوزه انرژی از جمله گاز و برق تا به امروز آمار ثابتی ندیده‌ایم. اگر دولت به ما آمار ندهد، نمایندگان نمی‌توانند برنامه‌های سال آینده را ارزیابی کنند.

این نماینده مردم در مجلس تأکید کرد: امروز کیفی‌گویی مفید فایده نیست، هیأت رئیسه موظف و مکلف است اعداد را از دولت بگیرد، به نظر می‌رسد تنها لباس عوض شده و هیچ اتفاقی نیفتاده، اگر امروز دولت جدید پیش آمده است و روی کمیت‌ها صحبت نکند و برنامه‌های خود را برای ارتقاء کمی و کیفی رشد ندهد، هیچ فایده‌ای نمی‌کند تا امروز بعد از گذشت ۱۸ ماه به هیچ نقطه مثبت نرسیده‌ایم.

محمدنژاد اظهار داشت: ترازهای منفی اقتصادی حاکی از این مسئله است نقدینگی به عنوان معضل اساسی در کشور مطرح است، ۴ هزار هزار میلیارد تومان در آشیانه قرار دارد که اگر از آشیانه بیرون بیاید و به زمین و مسکن و دلار حمله کند، کار برای مدیریت امور سخت می‌شود.

Share