دلخوش در گفتگوی ویژه خبری؛

اجازه نمی‌دهیم افراد ضعیف به دولت راه پیدا کنند | برخورد قاطع با حرکت عامدانه سفرای روس و انگلیس

دلخوش با بیان اینکه مجلس پس از بررسی‌های دقیق و با هدف کمک به دولت جدید اجازه نمی‌دهد افراد ضعیف به دولت راه پیدا کنند گفت: وزرای دولت باید جهادی باشند و افراد توانمند و قوی را در کنار خود نگه دارند،

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، «سید کاظم دلخوش اباتری» شامگاه جمعه (۲۲ مرداد) در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری اظهار داشت: طبق ماده ۲۰۲ آئین نامه داخلی مجلس، رئیس جمهور دو هفته پس از مراسم تحلیف فرصت دارد تا وزرای خود را معرفی کند و بعد از آن هم نمایندگان به مدت یک هفته صلاحیت‌ها را بررسی می‌کنند.

نماینده مردم شهرستان صومعه سرا در مجلس ارزیابی خود از کابینه پیشنهادی رئیس جمهور و اینکه لیست ارائه شده چقدر متناسب با نیازهای کشور است را برشمرد و افزود: برای دولت جدید آرزوی موفقیت دارم و این دلیل نیست که ما اگر در جایی نواقص را ببینیم نگوییم زیرا ما نماینده مردم هستیم و نسبت به این کار وظیفه داریم.

وی با بیان اینکه افراد توانمند و متخصص باید برای وزارتخانه‌ها انتخاب شوند تصریح کرد: تعدادی از وزرای پیشنهادی دولت باسابقه هستند و برخی‌ها هم با توجه به تجربیاتی که دارند مکان‌هایشان جابه‌جا شده، از طرفی وزارتخانه‌های اقتصادی برای مجلس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا با وزارتخانه‌ها نمی‌توان به شکل آزمون و خطا رفتار کرد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در مجلس با تاکید بر اینکه دولت با شرایط سختی کار را تحویل گرفته و بدهکاری‌های بالایی دارد اذعان کرد: اگر دولت برای مردم برنامه نداشته باشد قطعا دچار چالش می‌شود از سویی اعتقاد دارم برخی از وزرای پیشنهادی از دیدگاه ما که کار تخصصی انجام می‌دهیم، افرادی ضعیف هستند و نمی‌توانند پاسخگوی دولت باشند.

وی وزارت اقتصاد و دارایی را از جمله وزارتخانه‌های مهم و پایه‌ای کشور دانست و با بیان اینکه مسائل مالی، پولی، گمرکات به این وزارتخانه بر می‌گردد گفت: انتظار داشتم دولت در این بخش‌ها قوی‌تر عمل می‌کرد و اینکه بگوییم دولت نیرو ندارد و وقت بررسی و تحقیق نداشته، درست نیست هر چند که مسئله لابی‌ها هم در اینجا مطرح است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر اینکه مجلس پس از بررسی‌های دقیق و با هدف کمک و یاری به دولت جدید اجازه نمی‌دهد افراد ضعیف به دولت راه پیدا کنند اضافه کرد: مشکلات اقتصادی، رها بودن بازار، قیمت‌های شناور و بدون قانون از جمله مواردی است که با آن دست به گریبان هستیم و هدف دولت باید روی مهار تورم و گرانی متمرکز شود.

*مدیریت کرونا یکی از اولویت‌های اصلی کار دولت قرار گیرد

دلخوش با بیان اینکه این روزها کرونا به مصیبتی بزرگ تبدیل شده و مشکلات مردم روز به روز در حال افزایش است ابراز داشت: انتظار داریم مدیریت کرونا یکی از اولویت‌های اصلی کار دولت قرار گیرد زیرا مردم در حال از دست دادن خانواده‌های خود هستند و هرگونه کوتاهی که در این بخش انجام شود باید با آن برخورد قاطع صورت گیرد.

دلخوش اباتری بیشترین مشکلات مردم را ناشی از اشتغال و بیماری کرونا دانست و با اشاره به اینکه مجلس و دولت باید در این بخش‌ها تلاش خود را مضاعف کنند افزود: قیمت اجناس هر روز در حال نوسان است و چه کسی باید پاسخگو باشد از طرفی در بحث مدیریت مقابله با کرونا اخیرا کوتاهی‌هایی شده که باید به آن رسیدگی شود.

نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا در مجلس از آمادگی کامل خانه ملت برای کمک به دولت جهت رفع مشکلات و احیانا وضع قوانین جدید سخن گفت و عنوان کرد: وزرای دولت باید جهادی باشند و افراد توانمند و قوی را در کنار خود نگه دارند، یعنی وزرایی که فقط به همان روز و ساعت کاری خود اکتفا کنند، هیچ مشکلی از مردم حل نمی‌شود.

وی تعیین تکلیف نیروها و فراهم آوردن تسهیلات مورد نیاز برای پرستاران، پزشکان و کادر درمانی را توسط دولت لازم و ضروری خواند و ادامه داد: بلافاصله پس از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری برای مقابله با کرونا سپاه با تمام امکانات خود وارد شد و تلاش می‌کند در کنار کادر درمان کشور به مردم خدمت کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه در برخی جاها و در ازای تزریق واکسن کرونا از مردم وجه دریافت می‌شود تصریح کرد: فردی که گرفتار نان روزانه خود است چطور می‌تواند این هزینه‌ها را پرداخت کند و پول واکسن خود را بپردازد از سویی انتظار داریم دولت جدید لایحه‌ای را به مجلس بیاورد تا تمام هزینه‌های درمانی بیماران کرونایی و بیماران خاص پوشش داده شود.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس قطع کردن برق صنایع سیمان و آهن کشور را مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت: قیمت سیمان ۳۰ هزار تومان بود که به علت قطعی‌های برق به ۶۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد سپس همزمان با ورود سیمان به بازار بورس دیدیم که قیمت این کالا به مرز ۱۱۰ هزار تومان هم رسید.

دلخوش اباتری با بیان اینکه بورس نباید محل دلال‌بازی باشد ورود بسیاری از کالاها به بازار بورس و آسیب دیدن مردم را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: اگر نمی‌توانند مدیریت کنند باید بورس را جمع کنند و اگر نه هم که باید آن را ساماندهی کنند و وزیر اقتصادی که انتخاب می‌شود باید توانمندی انجام این کارها را داشته باشد.

*لزوم برخورد قاطع با حرکت عامدانه سفرای روس و انگلیس

نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا در مجلس انتشار عکسی از دو سفیر روس و انگلیس در تهران که موجب خدشه‌دار شدن احساسات مردم شده را هم متذکر شد و تصریح کرد: ما از پیر استعمار انگلیس همواره ضربه خوردیم و همه هم می‌دانند که انگلیسی‌ها درصدد رسیدن به اهداف استعمارگری خود هستند و اعتقاد داریم روسیه باید جوابگو باشد.

وی هرگونه حرکت سیاسی توسط دو دولت روسیه و انگلیس را از پیش محکوم شده دانست و اذعان کرد: مسئولان دیپلماسی کشور و وزارت امور خارجه حتما باید با این کار سفرای روس و انگلیس که عامدانه هم بوده، برخورد کنند زیرا ضرورتی نداشت عکسی را از خود با سه صندلی منتشر کنند و مشخص است از این کار خود هدف داشته‌اند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه شواهد نشان می‌دهد روباه پیر یعنی انگلیس باز هم دنبال توطئه کردن است خاطرنشان کرد: در این میان روسیه هم احتمالا یا فریب می‌خورد یا در حال اتخاذ سیاست دو پهلو است که در طول تاریخ هم همواره این امر را ثابت کرده است و به نظرم مسئولان حتما باید پیگیری کنند و مجلس هم حتما از آنان گزارش خواهد خواست.

Share