معاون ارتباطات و امور مشارکت‌های کمیسیون ملی یونسکو؛

می‌توانیم برای ثبت رشت در موزه جهانی غذا کمک کنیم | در برندسازی سوغات بیشتر کار شود

رئیس شورای اسلامی شهر رشت صبح امروز در نشست شهرهای خلاق ایران در ساختمان مرکزی شهرداری رشت با خیر مقدم به تمامی میهمانان این نشست و حاضرین اظهار کرد: امیدواریم در این سفر کوتاه کاری، میزبان خوبی برای یکایک عزیزان باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت صبح امروز در نشست شهرهای خلاق ایران در ساختمان مرکزی شهرداری رشت با خیر مقدم به تمامی میهمانان این نشست و حاضرین اظهار کرد: امیدواریم در این سفر کوتاه کاری، میزبان خوبی برای یکایک عزیزان باشیم.

محمد حسین واثق کارگرنیا با گرامی داشت یاد و خاطره هشت هزار شهید دفاع مقدس استان گیلان افزود: مردمان استان گیلان بالاخص شهر رشت دارای یک صفای باطن همیشگی هستند که این گشاده رویی و مهربانی می تواند یکی از ارکان مهم در جذب گردشگر باشد.

وی به عنوان رشت دروازه اروپا اشاره کرد و گفت: شهر رشت در بسیاری از امورات به عنوان شهر اولین ها در کشور ثبت شده است اما متاسفانه نتوانستیم برخی از این داشته ها را حفظ کنیم که عمده دلایل آن به عملکرد برخی از مسوولان برمی گردد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با قدردانی از تلاش ها و پیگیری های فاطمه قدیمی مسوول وقت روابط عمومی شهرداری رشت پیرامون ثبت رشت در جمع شهرهای خلاق خوراک یونسکو تصریح کرد: طی این ۶ سال اقداماتی در وسع و توان شهرداری رشت انجام شد که البته مورد رضایت اعضای شورا و یونسکو نیست.

کارگرنیا با تاکید به اینکه باید تمامی داشته هایمان را از گذشته های دور تا به امروز در معرض دید قرار دهیم بیان کرد: مردمان متمدن – فرهیخته – نجیب و اصیل رشت رشت در تمامی مباحث از گذشته تا کنون حرفهای زیادی برای گفتن داره و ما بعنوان منتخبین مردم شهر بارانهای نقره ای بر خود وظیفه می دانیم داشته هایمان را با افتخار در معرض دید جهانیان قرار دهیم. ان شاالله با تشکیل چنین جلسات و همفکری های بیشتر، بتوانیم دستاوردهای خوبی در این حوزه به منظور توسعه هر چه بیشتر شهرهای خلاق کسب کنیم.

در برندسازی سوغات بیشتر کار شود

معاون ارتباطات و امور مشارکت‌های کمیسیون ملی یونسکو نیز در این نشست اظهار کرد: این نشست‌ها برای بهره مندی از تجارب موفق شهرهای خلاق بسیار موثر است.

امیر روشن بخش با بیان اینکه شهرداری به عنوان سازمانی برآمده از مردم، مدیریت تمامی امور شهرها را بر عهده ندارد افزود: حدود چهل سال گذشته که مسیر مدیریت شهری به سمت ساخت و سازها رفت ما از روح شهری غافل شدیم.

وی با تاکید به اینکه در دنیا به این مبحث که شهروند باید از برنامه‌های بلند مدت در شهرها بهره‌مند شود توجه دارند، تصریح کرد: برندهای مختلفی برای شهرها در یونسکو تعریف شده است که یکی از آن‌ها شهر خلاق خوراک است.

معاون ارتباطات و امور مشارکت‌های کمیسیون ملی یونسکو با اشاره به اینکه مزیت رقابتی یکی از حوزه‌هایی است که در شهرهای خلاق یونسکو به آن می‌پردازند گفت: ما معتقدیم غذا می‌تواند یک شهری را به مقصد گردشگری تبدیل کند و در شهر رشت پروژه‌هایی که برای برندسازی مطرح شوند بسیار فراوان است.

روشن بخش به کمیته جهانی موزه اشاره کرد و گفت: می‌توانیم برای ثبت رشت در موزه جهانی غذا کمک کنیم و همچنین آمادگی برگزاری نشست‌های مشترک ما بین شهرهای خلاق یونسکو را به میزبانی دو شهر رشت و کرمانشاه داریم.

وی با اشاره به اینکه رشت با ظرفیت‌هایی که در این حوزه دارد یک کشور محسوب می‌شود، بیان کرد: در کمیسیون ملی یونسکو با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت یونسکو در حال تلاش هستیم و اراده شهرها برای معرفی داشته‌هایشان و ثبت در این جایگاه بسیار مهم است.

روشن با بیان اینکه برای جذب گردشگر برنامه ریزی‌هایی در دست اجرا داریم افزود: باید در برندسازی سوغات بیشتر کار شود و این مهم می‌تواند موجب جذب گردشگر شود.

Share