انتقاد زاهد از صفحه اینستاگرام شورای شهر رشت

انتقاد شدید اعضای شورا از سوءمدیریت فاطمه قدیمی | برند شهر خلاق خوراک فقط هزینه است

حاجی پور عضو شورای شهر رشت اظهار کرد: قرار بود شهر خلاق خوراک برای شهر درآمدزایی کند نه اینکه داشته‌های خودمان را برای آنها صرف کنیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پنجاه و پنجمین جلسه شورای شهر رشت به ریاست رضا رسولی نائب رئیس شورا و با حضور اعضا برگزار شد.

در این جلسه لایحه سرویس دهی رایگان به دانش اموزان، داشجویان و شهروندان توسط اتوبوس های سازمان مدیریت حمل و نقل و مسافر شهرداری رشت مورد بررسی قرار گرفت.

احمد رمضانپور نرکسی در مورد این لایحه گفت: اگر می‌خواهیم چنین کاری را انجام بدهیم باید در کل سال صورت بگیرد یا اصلا این سه روز را انجام ندهید زیرا دانش اموزان سرمایه های کشور هستند و صدقه بگیر نیستید و هر کار کاری انجام بدهیم سرمایه کشور را افزایش خواهیم داد.

وی افزود: چنین اقداماتی حالت نمادین و نمایشی است و بهتر است این کار را تا اخر سال انجام دهیم.

در ادامه بهراد ذاکری ادامه داد: ما توانایی رایگان کردن حمل و نقل عمومی را نداریم و این اقدام سه روزه نمادین است تا بر ضرورت توسعه حمل و نقل توجه ویژه کنیم به نظر بنده این اقدام چیزی بر ما کم یا زیاد نمی‌کند.

رضا رسولی نایب رئیس شورا با بیان اینکه رایگان کردن حمل و نقل سبب ورشکستی می‌شود، گفت: می‌توانیم با بسته های تشویقی و نیم بها کردن حمل و نقل برای دانش اموزان این مسئله را به بهترین نحو احرا کنیم.

در ادامه لایحه ایجاد کارگاه ایمنی و آتش نشانی ویژه کودکان مورد بررسی قرار گرفت که در این مورد شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری گفت: این کارگاه در ایستگاه آتش نشانی واقع در یخسازی برگزار خواهد شد و امیدوارم کودکانمان با حضور در این کارگاه با مسائل ایمنی اشنا شوند.

در پایان با دوفوریت این لایحه موافقت شد.

بابک رمضانی مدیر عامل سازمان اتش نشانی شهرداری رشت در همین راستا گفت: این کارگاه از ردیف بودجه بازار است و در مورد پروژه بازار نیز هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است. این پروژه با یک میلیارد قابل جمع کردن نیست و نیاز به ۶ میلیارد بودجه دارد.

وی در مورد کارگاه اموزشی گفت: این کارگاه در هیچ جای کشور برگزار نشده است و تنها در اصفهان یک کلاس برای کودکان برپا کردند. این برنامه در کاهش هزینه های اتش نشانی تاثیر گذار خواهد بود.

در ادامه اسماعیل حاجی پور در مورد لایحه برگزاری کارگاه آموزشی گفت: هیچکس با چنین اقداماتی مخالف نیست اما بازار رشت یک انبار باروت است و ساخت پیاده راه سبب شده تا بازار آسیب ببیند و هنوز بازار به حالت مناسب برنگشته است.

وی ادامه داد: به جای اینکه بیایید مشکل بازار را حل کنید، در فکر برگزاری کارگاه هستید؟!

فرهام زاهد دیگر عضو شورای شهر رشت در مورد این لایحه اظهار کرد: هیچ کدام از اعضا با این لایحه مخالف نیستند بلکه با جابجایی ردیف بودجه آن مخالف هستند.

آمنه خدابخشی مدیر  برنامه و بودجه شهرداری رشت در مورد این لایحه گفت: ما ردیف های دیگری نیز داریم که میتوانیم استفاده کنیم مثل پروژه های آسفالتی که میتوان از استفاده کرد.

سرانجام اعضای شورا با برداشت ۵۰۰ میلیون تومان از ردیف بودجه آسفالت معابر برای تجهیز کارگاه اتش نشانی موافقت کردند.

در خصوص پرداخت ماهیانه مابه تفاوت حقوق و مزایای مندرج در حکم کارگزینی و کارکنان شاغل در شهرداری رشت بر اساس قانون خدمات کشوری به صورت عادی و به کمیسیون های مرتبط ارجاع داده شده است.

انتقاد شدید اعضای شورا از سوءمدیریت فاطمه قدیمی

به گزارش دیارمیرزا در ادامه این جلسه تصمیم نهایی پذیرش میزبانی همایش شبکه شهرهای خلاق یونسکو یا اعلام انصراف از نشست مذکور مورد بحث قرار گرفت.

رضا رسولی در این مورد گفت: این لایحه به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شود.

رسولی افزود: بزرگترین مشکل ما در حوزه شهر خلاق خوراک برنامه ریزی است و باید شورای شهر رشت در این خصوص  پررنگتر عمل کند.

حاجی پور عضو شورای شهر رشت نیز اظهار کرد: قرار بود شهر خلاق خوراک برای شهر درآمدزایی کند نه اینکه داشته‌های خودمان را برای آنها صرف کنیم.

بهراد ذاکری دیگر عضو شورا نیز گفت: هیج رشتی از داشتن چنین برندی ناراحت نمی‌شود اما به علت سوءمدیریت در این حوزه سرمایه ما از بین رفت.

وی افزود: در بین مردم چنین حسی را به وجود آوردیم که شهر رشت شهر خلاق خوراک است اما در عمل خلاف آن است.

ذاکری گفت: در طول سه سال گذشته شاهد مدیریت ضعیفی بودیم و باید دید نقش مدیران در جهت محقق نشدن اهداف شهر خلاق خوراک چقدر بوده است و ایا فقط سفرهای خارجی برای حفظ این برند کافی بود؟

وی ادامه اداد: متاسفانه در شهرداری رشت هر خطایی صورت گرفته میشود از آن به راحتی می‌گذرند و عاملانش مورد مواخذه قرار نمی‌گیرند.

گزارشی از سوی قدیمی در خصوص درآمدزایی از برند شهر خلاق خوراک ارائه نشد

فرهام زاهد در مورد این لایحه گفت: متاسفانه هیچ گزارشی از سوی خانم قدیمی در خصوص درآمدزایی از برند شهر خلاق خوراک ارائه نشده است و بارها خواسته شد که ایشان در کمیسیون بودجه حضور پیدا کنند و در مورد اهداف شهر خلاق خوراک و برنامه‌هایی که دارند، توضیحاتی ارائه کنند.

وی در مورد صفحه اینستاگرام شورای شهر رشت با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰ پست در این صفحه گذاشته شده است و ۱۲۸ پست مربوط به آقای علوی و خانم شیرزاد است، ادامه داد: چرا توازن در مورد اعضای شورای شهر رعایت نمی‌شود.

این عضو شورای شهر رشت در مورد نامه دادستانی در ارتباط با ماهپسند گفت: از سوی دادستانی ایرادی بر شورا و شهرداری رشت گرفته شده است و متاسفانه می‌گویند آقای یعقوبی نیز چنین وضعیتی دارند.

وی افزود: دوستانی که جایگاه حقوقی دارند به این معنا نیست که می‌توانند به جای اعضای شورا تصمیم بگیرند.

اسماعیل حاجی‌پور در خصوص نامه دادستانی در خصوص ماهپسند گفت: رفتارهای که در مورد این شخص صورت می‌گیرد سلیقه‌ای است و باید رییس شورای شهر در این زمینه پاسخگو باشد زیرا آنچه که در این مورد انجام می‌شود خلاف قانون است.

گزینه‌های شهرداری رشت را تا شنبه معرفی کنید

در ادامه جلسه شورا، نامه‌ درخواست هفت عضو شورای شهر رشت برای تسریع در انتخاب شهردار رشت مورد بحث قرار گرفت.

رضا رسولی با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنم که اعضای شورای شهر رشت از فردا تا روز شنبه گزینه‌های مدنظر خود را با رزومه آنها به هیات رییسه شورا معرفی کنند، تصریح کرد: روز دوشنبه آتی در مورد گزینه‌های پیشنهادی بحث و بررسی می‌شود.

درگیری لفظی علیپور و بهراد ذاکری

به گزارش دیارمیرزا محمدحسن علیپور با اشاره به اینکه مردم دو ماه است معطل انتخاب شهردار رشت توسط ما هستند، گفت: متأسفانه اعضای شورای شهر هنوز در مورد برنامه‌ریزی زمانی انتخاب شهردار بحث می‌کنند؛ در این لحظه بهراد ذاکری، عضو شورای شهر رشت گفت چرا بنده خطاب می‌کنید! صدایتان را پایین بیاورید! من هم گزینه‌های خودم را دارم، سپس ذاکری صحن شورای شهر را ترک کرد.

بنده هیچ گزینه‌ای ندارم | نمی‌گذارند گزینه‌های خود را معرفی کنیم

حاجی‌پور با بیان اینکه هیچ کاری مهمتر از انتخاب شهردار نداریم، اظهار داشت: گزینه‌های شهرداری رشت همین ۹ نفر هستند که معرفی شدند و بنده هیچ گزینه‌ای ندارم.

رمضانپور خطاب به حاجی‌پور گفت: گزینه داریم اما نمی‌گذارند معرفی کنیم، ما منتظر گزینه‌های دوستان هستیم و به شما قول خواهیم دادم که به کاندیداهای شما رای می‌دهیم و هیچ کاندیدایی نداریم.

Share