رئیس شورای شهر رشت در گفتگو با دیارمیرزا

سفرهای خارجی نباید در انحصار یک نفر باشد | در جریان جزئیات آکادمی خوراک رشت نیستم

علوی متذکر شد: شهردار باید شرایطی را فراهم کند و سیاست‌گذاری‌ها نیز طوری باشد که مدیران ارشد دیگر نیز از این فضا بهرمند شوند و انحصارا در اختیار یک نفر خاص نباشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس شورای شهر رشت در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا با بیان اینکه شهر خلاق خوراک برند اجتماعی، فرهنگی بین اللملی است، گفت: برای اینکه بتوانیم صاحب چنین برندی باشیم زحمات زیادی انجام شد و شهرداری رشت نیز بخش عمده فعالیتها در این زمینه را عهده دار است.

امیرحسین علوی در ادامه با بین اینکه راه اندازی آکادمی خوراک در رشت در راستای ارتقاء و بهبود برند شهر خلاق خوراک است، یادآور شد: چنین اقداماتی باید انجام شود اما بنده از جزئیات راه اندازی این آکادمی خبر ندارم و معتقد هستم این کار در حوزه مدیریتی شهرداری است و هر مدیری میتواند در راستای هدفی که دارد کار انجام دهد و مستلزم این هم نخواهد بود که حتما شهرداری همه کارهای خود را با جزئیات در اختیار شورا بگذارد اما باید طوری کار کند که بتواند پاسخگوی عملکرد خود باشد.

وی در مورد سفرهایی که در راستای شهر خلاق خوراک انجام می‌شود نیز اظهار کرد: این سفرها با هزینه‌های شرکت و شهر برگزار کننده انجام می‌شود و شهری که می‌خواهد همایشی در راستای شهر خلاق خوراک برگزار کند همه هزینه‌ها را نیز برعهد خواهد داشت.

علوی ادامه داد: بنده بسیار موافقم که همه مدیران بتوانند از فضای سفرها استفاده کنند و با فرهنگ و مدیریت شهری در کشورهای دیگر آشنا بشوند اما مخالف این موضوع هستم که بحث شهر خلاق خوراک در انحصار یک نفر باشد.

رئیس شورای شهر رشت متذکر شد: شهردار باید شرایطی را فراهم کند و سیاست‌گذاری‌ها نیز طوری باشد که مدیران ارشد دیگر نیز از این فضا بهرمند شوند و انحصارا در اختیار یک نفر خاص نباشد.

علوی با بیان اینکه شهر خلاق خوراک متعلق به یک شخص و یا یک سازمان نیست، گفت: این برند برای کل مردم شهر رشت است و باید همه برای حفظ آن بکوشیم.

وی در مورد دستاورد برند شهر خلاق خوراک برای رشت نیز اظهار کرد: حضور گردشگران و توریست‌های خارجی و دیدن بافت سنتی بازار و نیز پیاده راه فرهنگی از مواردی بود که همه رسانه ها به بازتاب آن کمک بسیاری کردند و مطمئن هستم با داشتن چنین برندی و نیز فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب گردشگری، رشت شهر گردشگر پذیر خواهد بود.

این عضو شورا در مورد گزارش سفرهای اعضای شورا و شهرداری گفت: گزارش‌ها به کمیسیون فرهنگی ارجاع داده شد و مورد تایید همکاران شورایی نیز قرار گرفت.

وی در پایان از اصحاب رسانه خواست تا به مانند قبل کنار شورا و شهرداری باشند و با نقدهای سازنده و بجای خود برای توسعه شهری گام برداند.

Share