با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی؛

یازدهم آذر، سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی در تقویم رسمی کشور به ثبت رسید

یازدهم آذر، سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی در تقویم رسمی کشور به ثبت رسید و از سال ۱۴۰۱ نیز در تقویم درج خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی که پیش از این صرفا در ضمیمه تقویم رسمی کشور قرار داشت با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال ۱۴۰۱ در تقویم رسمی کشور به چاپ می‌رسد.

اسماعیل شفاعی، مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی که در ثبت این مناسبت تلاشهای زیادی داشت در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا با بیان اینکه ثبت ۱۱ آذر به عنوان سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی همواره طی سالهای اخیر از سوی چهره های فرهنگی مطرح می‌شد، افزود: اما آنطور که باید پیگیری‌های لازم در این خصوص صورت نگرفت و حتی هیچ یک از مسئولان فرهنگی و سیاسی گیلان خواستار ثبت رسمی این مناسبت در تقویم کشور نشدند.

وی با تاکید بر اینکه به عنوان یک گیلانی اولین دغدغه‌اش پس از حضور در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور ثبت سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی در تقویم رسمی بوده است، یادآور شد: برای من همیشه جای سوال بود که چگونه زمانی این مناسبت در تقویم کشور بوده اما بعدها به ضمیمه رفت.

شفاعی با اشاره به روند پیچیده ثبت یک مناسبت در تقویم رسمی کشور اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی حرکت میرزا را یک حرکت دینی و اعتقادی دانسته‌اند و تاکید داشتند که میرزا کوچک جنگلی یک واحد مینیاتوری را از نظام اسلامی در رشت و در همان محدوده گیلان ایجاد کرده است که همین موصوع سبب شد انگیزه‌های من برای پیگیری ثبت رسمی این مناسبت در تقویم دو چندان شود.

وی با بیان اینکه باتوجه به‌عدم درخواست هیچ یک از مسئولان شخصا خواستار ثبت این مناسبت در تقویم شده، اظهار کرد: خوشبختانه با دفاع صورت گرفته و مستندات ارائه شده این امر در جلسه کارگروه ذیل شورای فرهنگ عمومی به تصویب رسید و در مرحله دوم نیز در صحن شورای فرهنگ عمومی با توضیحات ارائه شده توسط این حقیر به ثبت رسید.

شفاعی در ادامه گفتگوی خود با دیارمیرزا گفت: در جلسه چهارم خرداد شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع مطرح و با عنایت به مستندات و توضیحات ارائه شده با اکثریت آرا یازدهم آذر سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی در تقویم رسمی کشور به ثبت رسید و از سال ۱۴۰۱ نیز در تقویم درج خواهد شد.

مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه ثبت این مناسبت در واقع ترویج روحیه دین داری، آزادگی و عدالت محوری است، یادآور شد: قطعا با برگزاری کنگره‌ها و مناسبت‌های ملی اهداف و دستاوردهای نهضت جنگل به نسل فعلی و آینده بیشتر شناسانده خواهد شد.

Share