بخشدار کومله خبر داد:

سد لاستیکی پهلوان بست تا پایان خرداد آبگیری می‌شود | ساخت مجتمع توریستی در مسیر روستای ملاط

محمدعلی خداجو با بیان اینکه اخیرا یک سرمایه‌گذاری برای احداث مجتمع اقامتی، تفریحی و توریستی در حاشیه کنارگذر لنگرود در مسیر روستای ملاط با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام آمادگی کرده است، گفت: این پروژه در هفته دولت کلنگ زده می‌شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بخشدار کومله در رابطه با آبگیری سد لاستیکی پهلوان بست، گفت: ساختن سد لاستکی پهلوان بست کومله که به مدت سه سال بطول انجامید، تا پایان خرداد با حضور مقامات کشوری و استانی آبگیری می‌شود.

محمدعلی خداجو با بیان اینکه این سد هفت روستا در سطح هزار هکتار را زیر پوشش می برد و مشکل کم آبی چندین ساله منطقه را برطرف می کند، گفت: بیش از هزار خانوار از آب این سد بهره مند می‌شوند.

بخشدار کومله افزود: برای این پروزه ۱۱ میلیارد تومان هزینه شده است و به میزان حجم آبگیری بیش از ۵۰۰ هزار متر مکعب قابلیت ذخیره آب را دارد.

وی در ادامه به پتانسیل‌های بلقوه گردشگری این بخش پرداخت و تصریح کرد: تاکنون در این بخش ۴۰ طرح بوم‌گردی انجام شده، که از این تعداد ۳۴ طرح در کارگروه مطرح شد و ۸ مورد آن به تصویب رسیده است.

خداجو با اشاره به اینکه به منظور اشتغالزایی بازارچه نان پزان و محصولات محلی احداث شده است، گفت: در این بازارچه تعداد ۳۵ مغازه افتتاح شده است و در آینده این تعداد به ۵۰ مغازه افزایش پیدا خواهد کرد که زمینه اشتغال را برای۷۰ نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده است.

بخشدار کومله افزود: با دستور استاندار و بازدید ایشان احداث ۱۰ باب آلاچیق، سرویس بهداشتی، نمازخانه و اقامتگاه تفریحی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اخیرا یک سرمایه‌گذاری برای احداث مجتمع اقامتی، تفریحی و توریستی در حاشیه کنارگذر لنگرود در مسیر روستای ملاط با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام آمادگی کرده است، گفت: این پروژه در هفته دولت کلنگ زده می‌شود.

خداجو در پایان با اشاره به اینکه این پروژه زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر را فراهم می کند و در مدت سه سال به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: نگین کومله با سرمایگذاری ۱۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ با اشتغال ۳۰ نفر به بهره برداری می رسد.

Share