مدیرکل بحران استانداری گیلان اعلام کرد:

سقوط بیلبورد شهری و درختان در گیلان | حریق جنگل‌ها تحت کنترل است

مدیرکل بحران استانداری گیلان با اشاره به سقوط بیلبورد شهری و چند اصله درخت، گفت: آتش سوزی در بیش از ۵۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های گیلان تحت کنترل است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، امیر مرادی با اشاره به افزایش دما و وزش باد شدید از روز گذشته در گیلان، اظهار کرد: گیلان در شبانه روز گذشته وزش شدید‌ترین باد را تجربه کرده به نوعی که سرعت باد در جلگه‌های گیلان ۹۰ کیلومتر و در ارتفاعات ۱۲۸ کیلومتر گزارش شده است.

مدیرکل بحران استانداری گیلان به وقوع حریق در عرصه‌های جنگلی اشاره کرد و افزود: متأسفانه به دلایل انسانی بیش از ۵۰ هکتار عرصه‌های جنگلی در مناطق کولاک آور، جین جیر خانی، اشکراب، گیچ و دهگا در شهرستان سیاهکل، مناطق مازیان و رشته رود-خولک در رودبار، بیجار باغ در لاهیجان، خلیلان چماچاء در شفت طعمه حریق شد که نیروهای امدادی و خدمات رسان در حال اطفای حریق هستند.

مرادی با بیان اینکه عامل انسانی دلیل وقوع تمامی آتش سوزی‌های شبانه روز گذشته در گیلان است، تاکید کرد: نگرانی بابت آتش سوزی‌ها وجود ندارد و وضعیت بحرانی نیست.

مدیرکل بحران استانداری گیلان با اشاره به قطعی برق در منطقه غرب استان، ادامه داد: پست‌های ۶۳.۲۰ کیلوولت حویق، سیار تالش، هشتپر و اسالم بر اثر وزش باد در چندین مرحله بی‌برق و از مدار خارج شده بودند که با تلاش مأموران اداره برق به مدار برگشت.

مرادی اضافه کرد: بر اثر شدت وزش باد سقف تعدادی از خانه‌های قدیمی ویلایی و همچنین تعدادی از دامداری‌ها آسیب دیده است.

وی همچنین گفت: بر اثر وزش باد چند اصله درخت در شهرهای رشت، لاهیجان و رضوانشهر بر روی خودروهای پارک شده در محل افتاد و بیلبورد تبلیغاتی سیاهکل نیز سقوط کرد.

Share