معاون استاندار گیلان خبر داد:

آتش سوزی جنگل های غرب استان با سرعت مهار شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به وزش باد گرم شدید طی شب گذشته گفت: به دلیل آماده باش نهادهای مربوطه، آتش سوزی جنگل ها در شهرستان های رضوانشهر، تالش و آستارا با سرعت مهار و اطفا شد و گسترش نیافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت شعبانپور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در توضیح خسارت های وزش باد گرم شدید طی شب گذشته بیان کرد: تاکنون بر اثر سقوط درخت، ۴۰ راس گوسفند در شهرستان رضوانشهر تلف شده اند.

وی با اشاره به آسیب دیدن تعدادی خودرو بر اثر سقوط درختان اضافه کرد: سقوط شاخه و درختان بر روی شبکه های برق نیز موجب قطعی برق در برخی مناطق استان شد که با تلاش اکیپ های عملیاتی، هم اکنون برق مشترکان وصل شده است.

به گفته شعبانپور، وزش باد در شهرستان آستارا تا ۹۴ کیلومتر در ساعت نیز ثبت شده و موجب وارد آمدن آسیب جدی به تعدادی از سربندی های واحدهای مسکونی شد.

وی به تعداد سربندی واحدهای مسکونی استان به تفکیک اشاره و بیان کرد: به سربندی های ۱۷ واحد مسکونی روستایی و پنج واحد مسکونی شهری در آستارا ، به طور جدی آسیب وارد شد.

معاون استاندار گیلان خاطرنشان کرد: همچنین بر اثر تندباد به سربندی ۱۳ واحد مسکونی شهری و ۱۰ واحد مسکونی روستایی در شهرستان فومن آسیب جدی وارد شد.

وی در خاتمه سخنانش گفت: در حال حاضر مدیریت بحران استان، پیگیر رفع تمامی مشکلات ناشی از تندباد شب گذشته است.

در حالی که یک ماه قبل در اولین فصل پاییز، بخاری های منازل مردم استان، چندین شب متوالی بدلیل سرما روشن شده بود، روز گذشته دوباره گرمای هوا ، موجب روشن شدن کولرها شد و شهر رشت در هشتمین روز از دومین ماه فصل پاییز، دمای ۳۶ درجه سانتی گراد را تجربه کرد.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی گیلان، از امروز (سه شنبه) با شمالی شدن جریانات، افزایش ابر، روند کاهش دما، وزش باد و در بعضی ساعت ها بارندگی تا پایان هفته پیش بینی می شود.

Share