رییس سازمان آتش نشانی رشت خبر داد:

بیش از ۸ ساعت تلاش برای مهار آتش سوزی جنگل‌های سروان | آتش سوزی به خانه‌ها سرایتی نداشت

شهرام مومنی، رییس سازمان آتش نشانی رشت اظهار داشت: آتش سوزی علفزار و جنگل با توجه به وزش باد گرم بالغ بر ۱۰ هکتار از زمین‌های مناطق روستایی رشته رود، حبیب آباد و مازیان منطقه سراوانِ گیلان را در بر گرفته بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، تلاش برای مهار آتش سوزی گسترده علفزار و جنگل سه روستای مازیان، رشته رود، حبیب آباد از ساعت ۲۲ شب گذشته ۲۸ آذر ۱۴۰۰ آغاز شد.

شهرام مومنی، رییس سازمان آتش نشانی رشت با بیان اینکه آتش سوزی علفزار و جنگل با توجه به وزش باد گرم بالغ بر ۱۰ هکتار از زمین‌های مناطق روستایی رشته رود، حبیب آباد و مازیان منطقه سراوانِ گیلان را در بر گرفته بود، ادامه داد: در مجموع ۵ دستگاه خودروی اطفایی از رشت، لوشان، اسکولک، شهر بیجار و رودبار بهمراه سه دستگاه خودروی آبرسان منابع طبیعی رشت و رودبار به محل حادثه اعزام شدند.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از افراد محلی نیز در مهار آتش سوزی پراکنده شب گذشته حضور داشتند، افزود: خطر آتش بیش از همه خانه‌های روستای مازیان را تحدید می‌کرد که خوشبختانه با تلاش نفس گیر تیم‌های حاضر اعم از آتش نشانان، منابع طبیعی، دهیاری و افراد محلی حوالی ساعت ۶ صبح امروز ۲۹ آذر ۱۴۰۰ مهار و پایان یافت.

خوشبختانه در این عملیات به کسی آسیب نرسید و آتش سوزی به خانه‌ها سرایتی نداشت اما بسیاری از منابع طبیعی گرفتار آتش شد.

گفتنی است: طبق اطلاعات واصله در مجموع؛ تیم‌های عملیاتی اعزام شده بهمراه افراد محلی که در مهار آتش سوزی حضور داشتند بالغ بر ۱۰۰ تن اعلام شد.؛ در این عملیات بالغ بر ۷۰ هزار لیتر آب مصرف شد.

Share