با حضور رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان؛

حجت الاسلام رضازاده امام جمعه کلاچای شد | نماز جمعه مدافع و تبیین کننده انقلاب و اسلام است

طی حکمی از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی رضا زاده به سمت امام جمعه جدید بخش کلاچای معرفی و از زحمات و تلاش های امام جمعه سابق حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صدیقی تجلیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان روز جمعه در آیین معارفه امام جمعه جدید بخش کلاچای نهاد نماز جمعه را مدافع و تبیین کننده انقلاب و اسلام دانست.

حجت الاسلام والمسلمین ولی عادلی، تجمع نماز جمعه را مقدس و مبتنی بر نماز سیاسی و عبادی ذکر و افزود: به برکت این جایگاه است که مردم علاوه بر دعوت به تقوای الهی، از مسائل مهم روز و جریانات سیاسی کشور و دنیا آگاه می شوند.

وی اضافه کرد: تریبون نهاد نماز جمعه در حقیقت تریبونی است که مدافع انقلاب، نظام و اسلام است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان با یادآوری این مطلب که پس از انقلاب نماز جمعه احیا و با اقبال عمومی مردم مواجه شد اظهار کرد: خوشبختانه استقبال چشمگیری از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون از جایگاه نماز جمعه صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عادلی از همراهی و اظهار لطف مردم بخش کلاچای در زمان امامت جمعه حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی امام جمعه که هم اکنون در بستری بیماری است تشکر و گفت: همه نیاز به دعا داریم تا ایشان سلامتی خود را به دست آورند.

وی از امامان جمعه موقت کلاچای هم که در طی این مدت اجازه ندادند نماز جمعه تعطیل شود و با شکوه، زنده و گرم نگه داشتند تشکر کرد.

عادلی در خاتمه سخنان خود زیر ساختهای نماز جمعه بخش کلاچای را مناسب ندانست و ابراز امیدواری کرد گام های جدی تری برداشته شود تا اهدافی که نهاد نماز جمعه بر اساس چشم انداز و برنامه هایی که در سال ۱۴۰۰تعریف شده دست پیدا کنیم.

رشد و توسعه ایران اسلامی در گرو وحدت عمیق حوزه و دانشگاه است

امام جمعه جدید بخش کلاچای امروز در خطبه های نماز جمعه این بخش با گرامیداشت ۲۷آذر سالروز وحدت حوزه و دانشگاه بر ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه تاکید کرد و گفت: رشد و توسعه ایران اسلامی در گرو وحدت حوزه و دانشگاه است.

حجت الاسلام مرتضی رضازاده، شهید مفتح را نماد وحدت حوزه و دانشگاه دانست و افزود: بی شک خدمات و تلاش او در ایجاد وحدت و همگرایی حوزه و دانشگاه از یادها خارج نخواهد شد.

وی تبادل اندیشه بین حوزه و دانشگاه را ضروری ذکر و اظهار کرد: باید فرهنگ تفاهم، صمیمیت، تهجد، اصالت و نوآوری وارد دانشگاه شود.

امام جمعه موقت کلاچای اضافه کرد: شهید مفتح ها و سلیمانی ها الگویی که داشتند این بود که این حرکت ها که دفاع از حریم اسلام و ولایت بود با قوت و شتاب بیشتری استمرار داشته باشد این سیره و روش عقلایی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضازاده همچنین ادامه داد :آنچه امروز بیش از هر زمان دیگری ضروری به نظر می‌رسد این است که فرزندان خود را هویت انقلابی بار آورده، رشد و تحویل جامعه دهیم.
بر اساس این گزارش، طی حکمی از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی رضا زاده به سمت امام جمعه جدید بخش کلاچای معرفی و از زحمات و تلاش های امام جمعه سابق حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صدیقی تجلیل شد.

Share