مدیر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گیلان؛

مصلی های نیمه کاره تعیین تکلیف می‎شوند| فعلا مصلی جدیدی ساخته نمی‎شود

عادلی گفت: مصلی های که پیشرفت زیادی نداشته، قرار است با توجه به وضع اقتصادی تعیین و تکلیف شود و حتی ممکن است دیگر ساخته نشود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست خبری مدیر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گیلان با حضور رسانه ها برکزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عادلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پنجم مرداد سالروز تشکیل اولین نمازجمعه در کشور است، گفت: به همین مناسبت ویژه برنامه هایی داریم که این برنامه ها در چهار سطح ملی، استانی، شهرستانی و شهری برگزار خواهد شد.

عادلی با اشاره به اینکه این برنامه های در دو هدف کلی خلاصه می شود، افزود: این دو هدف شامل جریان سازی بازآفرینی هویت نماز جمعه و ارتقای ظرفیت هدایت گری نهاد نماز جمعه است و چون مردم در نماز جمعه از مسایل سیاسی و اجتماعی و فرهنگی روز آگاهی پیدا می کنند به همین منظور می طلبد ظرفیت هدایت گری شبکه امامت جمعه ارتقا پیدا کند.

مدیر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گیلان به سیاست برنامه های بزرگذاشت نماز جمعه اشاره کرد و افزود: سیاست های این برنامه است شامل معرفی نماز جمعه در عصر غیبت، تشریح خدمات نماز جمعه در سطوح مختلف، اصلاح نگرش و تقویت مطالبات حقیقی از نهاد نماز جمعه، قدرشناسی از تلاش های ائمه جمعه، بازشناسی نماز جمعه در ایات و روایات، تبیین دیدگاهان امامین نماز جمعه در خصوص نماز جمعه در تراز جمهوری اسلامی و معرفی از چهره های ماندگار در نماز جمعه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برای این برنامه ها چهار گروه مخاطب در نظر گرفته شده است گفت:ایجاد ظرفیت بیشتر برای جذب نوجوانان و جوانان به سمت میعادگاه نمازجمعه، حضور نخبگان، گروه های مرجع اثر گذار و همچنین کارکزاران نماز جمع هستند.

عادلی با اشاره به اینکه ۳۵ نماز جمعه در استان دایر است، گفت: برای هر نماز جمعه یک ستاد تعریف شده است که هر ستاد ۲۰ نفر شامل بانوان جوانان و نوجوانان، مردان و …هستند که به طور کلی ۱۲ هزار نفر در کل ستادهای نماز جمعه به عنوان کارگزاران فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه برخی از برنامه ها به علت کرونا برکزار نمی شود، گفت: برنامه هایی مانند میزخدمت و نمایشگاه ها به علت شیوع کرونا و تجمع افراد برگزار نمی شود.

مدیر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گیلان با اشاره به اینکه در ایام شیوع کرونا کادر درمانی ایثارگونه خدمت کردند، گفت: به همین منظور از پزشکان و پرستاران با عنوان مدافعان سلامت تجلیل خواهد شد.

عادلی با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا (س) گفت: به همین منظور تلاش کردیم که با کمک خیرین برای زوج های جوان نیازمند جهزیه تهیه کنیم.

وی افزود: یکی از کارهای فرهنگی که برای ائمه جمعه در سطح حوزه امامت انها تعریف شده مربوط به بحث ازدواج آسان و مبارزه با شیوع طلاق در جوانان است.

مدیر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گیلان به برنامه های دیگر این ایام اشاره کرد و گفت: تکمیل برخی از مصلی های نیمه کاره، تجلیل از ائمه جمعه سابق، دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم، توزیع هدایای فرهنگی و تبلیغی،…از جمله برنامه های است که در ایام انجام خواهد شد.

عادلی در مورد مصلی های نیمه کاره استان گفت: در شهرهای انزلی، شفت، فومن، سنگر، رضوانشهر، لنگرود و رودسر مصلی هایی داریم که در حال ساخت هستند.

وی با بیان اینکه شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور اعلام کرده است که فعلا مصلی جدید ساخته نشود، گفت: مصلی های که پیشرفت زیادی نداشته، قرار است با توجه به وضع اقتصادی تعیین و تکلیف شود و حتی ممکن است دیگر ساخته نشود.

مدیر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گیلان ادامه داد: مصلی شهرهای فومن، شفت، سنگر و انزلی دارای پیشرفت فیزیکی خوبی هستند. سیاست جدید ستاد ائمه جمعه گیلان به این است که نماز جمعه در شهرها کوچک در مساجد جامع آن شهرها برگزار شود.

وی در مورد برگزاری نماز جمعه در ایام کرونا گفت: در دوران کرونا ۱۵ هفته در استان نماز جمعه تعطیل بود و بعد از که آغاز شد حضور مردم کمتر شد که این امر طبیعی است و توقع هم نیست زیرا باید رعایت فاصله و موارد بهداشتی انجام شود اما در شرایط عادی به صورت میانگین ۲۰ هزار نفر سطح استان نمازگزار داشتیم که در ایام کرونا به کمتر از نصف رسیده است اما در مجموع اقبال در استان قابل رضایت است.

Share