مدیر دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان:

سخنان خطبه‎های ائمه جمعه از پیش تعیین شده نیست | تحلیل وقایع در سامانه «اجنا» قرار می‌گیرد

عادلی با اشاره به سامانه “اجنا “گفت: برای ائمه جمعه به هیچ عنوان مطلبی برای ارائه به صورت متمرکز داده نمی‌شود اما در شبکه‌ای درباره مکاتبات با ائمه جمعه اتوماسیونی راه‌اندازی شده که در سامانه «اجنا» تحلیل‌های مختلفی در سطح وسیع بارگزاری می‌شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام و المسلمین ولی عادلی مدیر دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان گیلان در جمع اصحاب رسانه به برنامه های هفته برگزاری چهلمین سال برپایی نماز جمعه اشاره کرد و گفت: ریاست ستاد بزرگداشت چهلمین سال برپایی نماز جمعه در استان با شخص نماینده ولی فقیه است.
وی با بیان اینکه ستاد برگزاری بزرگداشت چهلمین سال برپایی نماز جمعه به صورت ملی و استانی مشغول فعالیت است، تصریح کرد: در سطح ملی ۶ کمیته و در سطح استانی ۲ کمیته شامل کمیته فرهنگی، خبری و رسانه ای است که وظیفه کمیته خبری و رسانه ای به همت اصحاب رسانه در ستاد بزرگداست انجام می شود.
عادلی به اهداف تشکیل ستاد چهلمین سال برپایی نماز جمعه در کشور اشاره کرد و افزود: جریان سازی، بازآفرینی هویت نماز جمعه و ارتقای ظرفیت هدایتگری نهاد نماز جمعه از مهمترین اهداف این ستاد است.
عادلی با بیان اینکه با استناد به سخنان بزرگان دین و روحانیون جایگاه نماز جمعه از اهمیت زیادی برخوردار است گفت: تلاش ما بر این است که اقدامات موثری در در راستای بیانه گام دوم اتقلاب نهاد به ویژه جذب جوانان را داسته باشیم.
وی با اشاره به اینکه ستاد بزرگداشت چهلمین سال برپایی نماز جمعه دارای سیاستهای مختلفی است، گفت: این سیاست ها شامل معرفی کارکردهای نماز جمعه، تشریح خدمات نماز جمعه، اصلاح نگرش و تقویت نماز جمعه، قدر شناسی از ائمه جمعه، معرفی برنامه های شاخص ائمه جمعه است.

خطبه‎های ائمه جمعه از پیش تعیین شده نیست

مدیر دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان ادامه داد: جامعه هدف این ستاد عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان و نخبگان و گروههای مرجع و کارگزاران نماز جمعه است.

عادلی با اشاره به سامانه “اجنا “گفت: برای ائمه جمعه به هیچ عنوان مطلبی برای ارائه به صورت متمرکز داده نمی‌شود اما در شبکه‌ای درباره مکاتبات با ائمه جمعه اتوماسیونی راه‌اندازی شده که در سامانه «اجنا» تحلیل‌های مختلفی در سطح وسیع بارگزاری می‌شود تا در دسترس ائمه جمعه قرار بگیرد تا بر اساس ضرورت، ذوق و سلیقه خود بنا به اختیار استفاده کنند.
مدیر دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان با اشاره به مناسبت‌های بزرگ و وقایع تاریخی که به صورت مشترک از اغلب ائمه جمعه شنیده می‌شود گفت: این صحبت‌ها به هیچ عنوان از پیش تعیین شده نیست بلکه بنا به ضرورت تاریخی مانند روز قدس یا ۲۲ بهمن به صورت اتفاقی مشترک بیان می‌شود و این امر به معنی مشخص بودن صحبت‌ها پیش از نمازجمعه نیست.
وی با بیان اینکه در استان گیلان در حال حاضر در ۳۵ نقطه نماز جمعه برگزار می شود، گفت: بخشهایی مانند بخش رودبنه، جیرنده، رانکوه وضیابر صومعه سرا متقاضی برگزاری نماز جمعه هستند.

عادلی به پیشرفت فیزیکی مصلی های نیمه تمام در استان اساره کرد و افزود: مصلی فومن با پیشرفت فیزیکی ۹۰درصد، سنگر ۷۰، انزلی و رضوانشهر ۵۰ درصد، لنگرود ۱۶ درصد، شفت و رودسر ۶۵ درصد و املش نیز به اتمام رسیده است.

Share