سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در بازدید از پایانه مرزی آستارا:

جلوگیری از ورود ۵۰ مسافر خارجی مبتلا به کرونا | مبادی مرزی آستارا به صورت مستمر کنترل می‌شود

حسین مصطفی‌پور با اشاره به اینکه موارد مشکوک کرونا به کشور مبدا برگردانده می‌شوند، تصریح کرد: ظرف حدود ۲ ماه گذشته به ۵۰ مسافر خارجی که مبتلا به کرونا بود اجازه ورود به کشور داده نشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در بازدید از پایانه مرزی آستارا گفت: مبادی مرزی این شهرستان برای مقابله با بیماری کرونا به صورت مستمر کنترل می‌شود و تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شده است.

حسین مصطفی‌پور افزود: از مسافرانی که بصورت زمینی از مرز تردد می‌کنند و همچنین رانندگان کامیون‌های خارجی به صورت کامل تست کرونا گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موارد مشکوک کرونا به کشور مبدا برگردانده می‌شوند، تصریح کرد: ظرف حدود ۲ ماه گذشته به ۵۰ مسافر خارجی که مبتلا به کرونا بود اجازه ورود به کشور داده نشد.

وی یادآور شد: دفتر خدمات سلامت در ۲ نقطه سالن مسافری و مسیر ترانزیت کامیون‌ها در مرز آستارا متناسب با مقررات بهداشت بین المللی راه اندازی شده است و یکی از مهم‌ترین نقاط جلوگیری از ورود عوامل بیماری‌زا به درون هر کشور، نقطه صفر مرزی است.

به گزارش دیارمیرزا، حسین مصطفی‌پور، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در سفری یک روزه به آستارا پس از زیارت مزار شهدای گمنام از محل احداث دو هکتاری پس کرانه پایانه بار شهرستان، منطقه ویژه اقتصادی بندر، گمرک زمینی، نحوه کنترل بهداشتی مسافران ورودی به کشور در مرز آستارا، پایانه مسافری، مرز زمینی، دستگاه ایکس ری مستقر در گمرک، محل احداث پل مرزی اتومبیل رو بر روی رودخانه آستاراچای بین ایران و جمهوری آذربایجان، پل ریلی و بارانداز ریلی آستارا-آستارا بازدید به عمل آورد.

Share