رئیس سازمان صمت گیلان تأکید کرد:

قوه قضائیه به تخلفات نانوایی ها ورود کند | مصوبه ممنوعیت ورود آرد از اردبیل به آستارا لغو شود

فرهاد دلق‌پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان اظهار داشت: دزدیدن نان و آب مردم قابل بخشش نیست و امتیاز نانوایی‌های متخلف باید لغو شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرهاد دلق‌پوش در جلسه مشترک ستاد تنظیم بازار و کارگروه آرد و نان شهرستان مرزی بندر آستارا در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: آستارا پیشانی نظام است و اتفاقات آن نیز بازخورد بین المللی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به اینکه شهدای گرانقدری برای خاک وطن تقدیم شده است، تصریح کرد: در صیانت از خون شهدا نباید با برادر خود هم تعارف داشته باشیم.

وی بیان کرد: مشکلات آستارا برای همه مهم است و اگر تصمیمات گذشته در راستای نیازها و ضرورت‌های شهرستان نبوده است، باید رویه را تغییر دهیم.

دلق‌پوش با بیان اینکه ۸۵ درصد صادرات استان گیلان از مرزهای سه‌گانه آستارا انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: مساحت استان گیلان به اندازه کشور هلند است و بیش از آن ثروت دارد، ولی ما نتوانسته‌ایم از آن به شکل مناسب و بهینه استفاده کنیم.

وی در خصوص وضعیت آرد و نان شهرستان آستارا گفت: این شهرستان ۲۲۴ نانوایی دارد که ۱۵۰ نانوایی آن یارانه پز هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه برای هر ۴۰۲ نفر یک نانوایی در آستارا نان پخت می‌کند، تصریح کرد: نانوایی‌های این شهرستان به مردم بدهکار هستند.

دزدیدن از نان و آب مردم به هیچ عنوان قابل بخشش نیست | امتیاز نانوایی‌های متخلف باید لغو شود

وی با بیان اینکه دزدیدن از نان و آب مردم به هیچ عنوان قابل بخشش نیست، تصریح کرد: جریمه‌های تعزیزات کفاف نمی‌کند و در برخورد با نانوایان متخلف باید قوه قضائیه با نگاه بازدارنده با اخلالگران ورود کند.

دلق‌پوش همچنین با اشاره به لزوم توجه به اهمیت تأمین نان و مرغ به عنوان غذای روزمره مردم هشدار داد: برای هر نانوایی که بر اساس وظایف محوله و دستورالعمل‌ها رفتار نکند، باید تشکیل پرونده گردد و امتیاز آن لغو شود.

وی با بیان اینکه برای هر نانوایی که پخت نان برای او نمی‌صرفد باید این شغل را جمع کند، گفت: تعطیلی‌های بدون برنامه، عدم رعایت وزن خمیر و نان، عدم درج مشخصات نانواها و یارانه‌ای یا غیریارانه‌ای بودن از تخلفاتی است که بیشتر از سوی بازرسان گزارش می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ادامه داد: نانوا باید خود در نانوایی حاضر باشد و از بکار گیری جوش شیرین و سایر ماده‌های غیرمجاز به شدت بپرهیزد.

مصوبه ممنوعیت ورود آرد از استان اردبیل به یک معضل تبدیل شد

سرپرست فرمانداری بندر مرزی آستارا هم گفت: مصوبه ممنوعیت ورود آرد از استان اردبیل به یک معضل تبدیل شده و لغو این مصوبه از الزامات است.

سید سعید میرقربانی اظهار کرد: در راستای حفظ و صیانت از حقوق مصرف کننده، تصمیمات ستاد تنظیم بازار بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: الزام در تشدید بازرسی ها، مقابله با گران فروشی و احتکار از مهمترین وظایف است که باید مدنظر قرار گیرد.

میرقربانی با بیان اینکه نباید هیچ کالایی گران‌تر از نرخ مصوب به دست مصرف کنندگان برسد، بیان کرد: نظارت بیشتر بر توزیع آرد و توجه به تامین نیاز همه مناطق از دیگر وظایف است.

وی با اذعان اینکه با توجه به گردشگرپذیر بودن منطقه، نباید برای تهیه آرد شهرستان دچار کمبود باشیم، تصریح کرد: مصوبه ممنوعیت ورود آرد از استان مجاور به یک دغدغه تبدیل شده است و لغو این مصوبه برای آستارا با توجه به دوری از مرکز استان به یک نیاز تبدیل شده است.

سرپرست فرمانداری آستارا ادامه داد: عدم رعایت ساعت کار با برنامه، تعطیلی‌های خودسرانه، کم فروشی و گران فروشی نانوایی‌ها از تخلفاتی است که در شهرستان مشاهده و یا گزارش می‌شود.

رصد فعالیت نانوایان شهرستان را به صورت نامحسوس آغاز کرده‌ایم

مهدی مقدم نیا سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آستارا در این جلسه تصریح کرد: رصد فعالیت نانوایان شهرستان را به صورت نامحسوس آغاز کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه امور بازرسی، نکات وسیعی دارد که در گشت‌های خود از آن بهره‌مند خواهیم شد، اضافه کرد: در بحث مربوط به قاچاق آرد، حساسیت ویژه‌ای داریم و راهکارهای خود را بر پایه منتج به نتیجه شدن ارایه می‌دهیم.

مقدم نیا خواستار هماهنگی بیش از پیش همه ارگان‌ها در مقابله به آسیب‌های آرد و نان شد و افزود: همه مصوبات جلسه ستاد تنظیم بازار و کارگروه آرد و نان باید اجرا گردد.

وی در خصوص آخرین وضعیت مرغ در شهرستان توضیح داد: برای آستارا ۱۱ تن مرغ در نظر گرفته شده است.

سرپرست اداره صمت آستارا با تاکید بر اینکه در شهرستان ما با یک گروه مرغ فروش مستقل طرف هستیم که زیر نظر اداره صمت نیستند، افزود: رایزنی‌های استانی باید صورت پذیرد تا معادله توزیع برای این شهرستان تغییر یابد.

Share