استاندار گیلان در آئین تودیع و معارفه فرماندار آستارا:

از سرگیری پروژه راه آهن رشت_آستارا | نرخ بیکاری آستارا نباید دو رقمی باشد

استاندار گیلان در آئین تودیع و معارفه فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا اظهار داشت: نرخ بیکاری آستارا نباید دو رقمی باشد و این مقوله نیازمند همت جدی مدیران و تلاش برای جهش تولید است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، استاندار گیلان در آئین تودیع و معارفه فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا با اشاره به سالروز قیام خونین ۱۷ شهریور گفت: این روز زمینه‌ساز انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شد و امروز ملت‌های آزادی خواه دنیا به ملت ایران افتخار می‌کنند.

ارسلان زارع مسئولیت در نظام اسلامی را یک فرصت ارزشمند برای خدمت عنوان کرد و گفت: مهمترین مسئله در خدمتگزاری استفاده از مشارکت مردم است که وحدت و همسو بودن مسئولین از اصلی‌ترین ویژگی‌های آن است.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: به مدیران تاکید می‌کنم تا با بهره‌گیری از خرد جمعی از مشارکت آحاد مردم حداکثر استفاده را ببرند.

وی با اشاره به علت آسیب‌های کمتر بیماری کرونا در گیلان، بیان کرد: همت مسئولان و مشارکت آحاد مردم در رعایت مسائل بهداشتی باعث کاهش بیماری و افزایش سلامت جامعه می‌شود و در استان شاهد همکاری و همدلی مدیران و مردم هستیم.

زارع با تاکید بر توجه به حوزه اقتصاد مقاومتی، گفت: با تشکیل جلسات کمیته صادرات غیر نفتی در آستارا و مصوبات طرح‌های اقتصاد مقاومتی تلاش و برنامه‌ریزی بر استفاده از منابع داخلی استان است و حل مشکلات و موانع واحدهای تولیدی و ارتقاء سطح ظرفیت و استفاده از برنامه های دولت در گیلان از اولویت های ما است.

وی ادامه داد: واحدهای راکد و نیمه راکد تولیدی در گیلان باید فعال شوند و تحقق شعار سال جهش تولید اولویت ما است.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند آستارا گفت: مهمان‌نوازی مردم این شهرستان در کنار ظرفیت‌های گسترده ورود مسافران به گیلان را افزایش می‌دهد و اگر همراهی مردم نبود مشکلات ما در مدیریت بیماری کرونا بیشتر می‌شد.

وی تحریم را عامل مهم در اختلال اجرای برنامه‌های اقتصادی دانست و تصریح کرد: در سال جهش تولید و در شرایط خاص کشور با تلاش معمولی و مدیریت غیر جهادی تحقق انتظارات امکان ندارد و الزاماً باید تلاش ها مضاعف، پیگیری‌های مستمر و مدیریت‌ها جهادی باشد.

زارع ادامه داد: نرخ بیکاری آستارا نباید دو رقمی باشد و این مقوله نیازمند همت جدی مدیران و تلاش برای جهش تولید است.

وی با اشاره به از سرگیری راه آهن رشت-آستارا گفت: این پروژه با ورود قرارگاه خاتم الانبیاء گستره کار خود را در ماه‌های آتی بیشتر کرده و ان‌شاءالله شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه خواهیم بود.

استاندار با تاکید حمایت از واحدهای تولیدی صادرات محور گفت: باید نگاه‌مان در عرصه اقتصادی، صادراتی باشد و برای هم افزایی بیشتر تقویت صنایع تبدیلی و برندسازی را برای حضور در بازارهای بین‌المللی در دستور کار قرار دهیم.

Share