در شورای فرهنگ عمومی آستارا عنوان شد؛

انتقاد امام جمعه آستارا از حضور کارمندان زن بدحجاب در ادارات | اجازه هنجارشکنی افراد داده نشود

فرماندار آستارا امر به معروف و نهی از منکر را بزرگ‌ترین تربیت انسانی دانست و بیان کرد: نباید اجازه هنجارشکنی به برخی افراد داده شود تا جامعه از آن آسیب جدی ببیند، آیا هدف از شهادت شهدای والامقام جز زنده نگه داشتن پرچم اسلام بوده است؟ وظیفه ما حفظ و حراست از آرمان های این شهدا است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اولین جلسه سال ۹۹ شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرزی بندر آستارا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه آستارا در این جلسه با اشاره به لزوم داشتن دغدغه فرهنگی توسط مسئولین گفت: مسئول انقلابی باید دغدغه فرهنگ داشته باشد و متاسفانه عده‌ای حتی برای حضور در جلسات مهم شورای فرهنگ عمومی احساس مسئولیت نشان نمی‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا با انتقاد از حضور کارمندان زن بدحجاب در اداره‌های شهرستان گفت: متأسفانه این مسئله در اداره‌ها اصناف و مراکز تفریحی رعایت نمی‌شود و در جمهوری اسلامی باید شان حریم‌ها حفظ شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا با انتقاد از عدم حفظ شئونات اسلامی در اماکن عمومی تصریح کرد: چرا باید عفت در جامعه کم شود؟ حتی در تالارهای مجوزدار برخی حرکات قابل قبول نیست و نظارت‌ها در این حوزه کافی نیست.

نباید اجازه هنجارشکنی به برخی افراد داده شود

فرماندار آستارا در این جلسه امر به معروف و نهی از منکر را بزرگ‌ترین تربیت انسانی دانست و بیان کرد: نباید اجازه هنجارشکنی به برخی افراد داده شود تا جامعه از آن آسیب جدی ببیند، آیا هدف از شهادت شهدای والامقام جز زنده نگه داشتن پرچم اسلام بوده است؟ وظیفه ما حفظ و حراست از آرمان های این شهدا است.

حسن رستم‌زاد عزت و اقتدار کنونی کشور را حاصل عمل به امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز در نهایت اقتدار و قدرت قرار دارد و این چیزی جز عدالتخواهی و ایستادگی در برابر زورگویان نیست.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا میزبانی این شهرستان از زوار خارجی اربعین را یک نمونه مهم اقتدار فرهنگی دانست و گفت: آستارا هر سال با شکوه‌تر از گذشته میزبان زوار خارجی اربعین است و این توان و ظرفیت عظیم فرهنگی نشان دهنده دغدغه مردم آستارا در حوزه فرهنگ بوده که باید تقویت شود.

نماینده عالی دولت در آستارا با تاکید بر انجام مسائل سخت‌افزاری در جهت جلوگیری از وقوع برخی آسیب‌های فرهنگی در اصناف گفت: در صورت نصب دوربین مداربسته در اصنافی مانند قلیانسراها می‌توان نظارت را در این حوزه به حداکثر برساند و با انجام این گونه اقدامات مقابل آسیب‌های فرهنگی اصناف را میتوان گرفت.

سرهنگ فردین عباس زاده جانشین فرمانده سپاه ناحیه آستارا در این جلسه با انتقاد از افسارگسیختگی فضای مجازی گفت: لزوم تشکیل شورای فضای مجازی در بندر آستارا امروز یک نیاز مبرم برای مدیریت این فضا است که متاسفانه امروز در شرایط خوبی در شهرستان قرار ندارد.

Share