نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس:

کارخانه سیمان یکی از بزرگترین مشکلات سیاهکل است | ظلم تاریخی به سیاهکل شده است

رسول فرخی، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس در ادامه کارخانه سیمان دیلمان را یکی از بزرگترین مشکلات سیاهکل عنوان کرد و گفت: از مرکز پیگیر هستیم و در شهرستانی که می‌تواند در حوزه گردشگری با اندکی سرمایه‌گذاری بهترین اتفاقات را رقم بزنید کارخانه سیمان احداث کردند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رسول فرخی در جلسه بررسی مشکلات سیاهکل با قدردانی از حضور استاندار گیلان در این شهرستان گفت: آقای عباسی در گذشته وزیر بودند و با عنایت به این سابقه امیدواریم که با هماهنگی مدیران بخش اعظمی از مشکلات گیلان ترمیم و برطرف شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه دولتمردان به استان گیلان با داشتن یک محیط گردشگری خدادادی یک منطقه برخوردار است، افزود: تغییر این نگاه سخت است ولی در واقع مردم ما با این همه نعمت خدادادی در شرایط مناسبی زندگی نمی‌کنند و نیازمند نگاه مدیران ملی و استانی برای حل مشکلات هستند.

فرخی با تاکید بر لزوم اجرای پنجره واحد در زمینه سرمایه‌گذاری و صدور مجوزها اظهار کرد: انتظار ما در گام دوم انقلاب این است که مدیران مسوولیت اجتماعی داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه نمی‌خواهم چیزی درباره تاریخ سیاهکل بگویم، افزود: سرزمین خاندان آل بویه و سرداران دیلمی دروازه این شهر بود و با این همه ظلم تاریخی که به سیاهکل انجام شده، سیاهکل جزء شانزده بلدیه کشور بوده است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به وسعت ۹۷۲ کیلومتری سیاهکل، اظهار کرد: پنجمین شهرستان از نظر وسعت هستیم که بهترین محیط گردشگری را داریم و از لحاظ میراث فرهنگی بی‌نظیر هستیم اما با همه این ویژگی‌ها که میتواند در شهرستان تولید ثروت کند حتی پنج درصد آن را نیز استفاده نکردیم.

فرخی افزود: گردشگری تنها حوزه‌ای است که ۷۰ درصد را خداوند عنایت کرده و ۳۰ درصد باقیمانده نیازمند تدبیر مدیریتی است همچنین تنها حوزه‌ای است که برای افراد با هر مدرک تحصیلی شغل ایجاد می‌کند.

کارخانه سیمان دیلمان یکی از بزرگترین مشکلات سیاهکل است

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس در ادامه کارخانه سیمان دیلمان را یکی از بزرگترین مشکلات سیاهکل عنوان کرد و گفت: از مرکز پیگیر هستیم و در شهرستانی که می‌تواند در حوزه گردشگری با اندکی سرمایه‌گذاری بهترین اتفاقات را رقم بزنید کارخانه سیمان احداث کردند.

فرخی گفت: این هماهنگی در سطح ملی باید ایجاد شود که این کارخانه سیمان، حق و حقوق این مردم را تامین کند.

وی ادامه داد: جاده جنگلی سیاهکل به دیلمان یکی از بی‌نظیر‌ترین جاده‌های ایران است؛ کجا دیده‌اید که پنجاه کیلومتر فقط جاده جنگلی داشته باشیم؟ یکی از فعالان برجسته حوزه گردشگری به بنده گفت که اگر این کامیون‌ها از این مسیر خارج شدند، حاضر هستم در صد هکتار سرمایه‌گذاری کنم.

مردم منطقه با خاک زندگی می‌کنند | نشستن در اداره نمی‌تواند پاسخگوی مشکلات باشد

فرخی با بیان اینکه مردم منطقه با خاک زندگی می‌کنند، افزود: این موضوعاتی است که باید پیگیری شود و خود کارخانه سیمان باید در این زمینه سرمایه‌گذاری کند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس گفت: امکانات ما هم ثابت است و نیازهای ما متغیر، بنابراین نشستن در اداره نمی‌تواند پاسخگوی مشکلات باشد.

وی با تاکید بر حضوری میدانی مدیران در صحنه گفت: آبان ماه سال گذشته مجوز احداث شهرک تخصصی کشاورزی گرفته شد اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان اظهار کرد: در شرایط اقتصادی کنونی مدیریت منابع و مدیریت زمان باید اولین اصول هر مدیر در سیستم سازمانی باشد.

فرخی در پایان گفت: مردم باید عملکرد ما را ببینند و خدمات را احساس کنند.

Share