نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس تأکید کرد:

مسئولین دو استان قزوین و گیلان باید فعالیت گذشتگان را احیاء کنند

رسول فرخی، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مسئولین دو استان قزوین و گیلان باید فعالیت گذشتگان را احیاء کنند، افزود: احیاء جاده ابریشم گیلان به قزوین می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نمایندگان و مسئولان شرق گیلان و استان قزوین روز جمعه جهت بررسی پروژه جاده ابریشم در گیلارکش سیاهکل حضور یافتند.

تاریخ مردم سیاهکل و دیلمان گواه رشادت‌های مردمان این سرزمین است

رسول فرخی، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به اینکه تاریخ مردم سیاهکل و دیلمان گواه رشادت‌های مردمان این سرزمین است، تصریح کرد: مردم این منطقه ایثارگری‌های فراوانی در دوران دفاع مقدس و آل بویه انجام دادند.

وی با بیان اینکه وسعت منطقه دیلمان و سیاهکل در گذشته، ۲۲ هزار کیلومتر بود، افزود: مردمان این منطقه زمانی که با اسلام آشنا شدند، در حوزه اسلامی جانش را فدا کردند همانطوری که در سریال مختار مشاهده کردید، لشکری که به مختار کمک کرد، لشکر دیلمان بود.

به گزارش دیارمیرزا، فرخی اظهار داشت: انتظار مردم این منطقه این است که، به اندازه بضاعتی که داریم، آن چیزی که استحقاق آنها است، انجام دهیم.

نگاه خداوند به مردم سیاهکل و دیلمان ویژه است

وی با اشاره به اینکه نگاه خداوند به مردم سیاهکل و دیلمان ویژه است، افزود: این نگاه ویژه بدان معنا نیست که ما از وظایف خود غافل شویم بلکه باید ما با تمام توان فعالیت‌ها را به سرانجام برسانیم.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جاده ابریشم مبادلات تجاری بین گیلان، قزوین، ری، کاشان و اصفهان بود، گفت: مهمترین سند جاده ابریشم، پل بزرگ انبوه و کاروانسرای تی تی در سیاهکل است.

این نماینده مجلس در پایان با تأکید بر اینکه مسئولین دو استان قزوین و گیلان باید فعالیت گذشتگان را احیاء کنند، افزود: احیاء جاده ابریشم گیلان به قزوین می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

 

Share