اینبار رانش بستر جاده و قطع گاز؛

شرکت سیمان دیلمان؛ باز مشکلات ناشی از عبور مرور تانکرها و بونکرها!

حسب پیگیری های اینجانب و هماهنگی با دادستان محترم شهرستان املش به زودی از ایاب و ذهاب و تردد خوردوهای سنگین شرکت سیمان دیلمان از جمله تانکر و بونکرهای سیمان توسط راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راهور تا اطلاع ثانوی جلوگیری بعمل خواهد آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، از کارخانه سیمان دیلمان طی سالهی اخیر همواره به عنوان یکی از معضلات منطقه یاد شده است.

محمد رنجبر نیاول فرماندار شهرستان املش در یادداشتی نوشت:

خبرهای رسیده حاکی است لوله های گاز مناطق ییلاقی املش، که مسیر تردد بیش از حد خودروهای سنگین شرکت سیمان دیلمان است بر اثر این عبور و مرورها دچار رانش بستر جاده و راه مواصلاتی مناطق ییلاقی شده است که این امر موجب قطع گاز ۱۳۰۰ خانوار دیلمان گردیده است.
لازم بذکر است، مراتب این حادثه به اطلاع مدیران ارشد استان، مدیریت بحران استان،مدیرکل گاز و راهداری اعلام شده است.
اما آن چیزی که حائز اهمیت خاص است این است که این رانش ها کماکان ادامه دارند و خسارات بطور پی در پی بر این مسیر وارد می آید و این در حالی است که این امر مورد توجه جدی مسئولان شرکت مذکور قرار نمی گیرد و به این مهم وقعی نمی گذارند.
لازم بذکر است حسب پیگیری های اینجانب و هماهنگی با دادستان محترم شهرستان املش به زودی از ایاب و ذهاب و تردد خوردوهای سنگین شرکت سیمان دیلمان از جمله تانکر و بونکرهای سیمان توسط راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راهور تا اطلاع ثانوی جلوگیری بعمل خواهد آمد.
زیرا باستناد گزارش کارشناسان این حوزه همچنان رانش ها بر اثر تردد خودروهای مذکور ادامه دارد که اگر از این ترددها جلوگیری نگردد،ضمن اینکه ممکن است گاز روستاهای بیشتر آن منطقه قطع گردد راه های مواصلاتی ییلاقی از جمله ملکوت به موسی کلایه و دیلمان دچار انسداد خواهد شد.
شایان ذکر است طبق گزارشات وثیق، چندین نقطه دیگر به جهت رانش مجدد جاده ، بستر زمین به صورت پلکانی گردیده است که عبور و مرور خودروهای مردم به سختی انجام
می گیرد، موضوع آنجا مهم و دارای اهمیت مضاعف می شود که قدر مسلم با ادامه روند کنونی در آینده ای بسیار نزدیک به جهت رانش های بیشتر این بستر جاده برای عبور و مرور خودروهای سبک و مردم آن مناطق نیز غیرممکن خواهد بود،مضاف بر این در این بستر لوله های آب و گاز مدفون گردیده که بارانش های ممتد، پارگی لوله های بیشتر این مسیر دور از انتظار نخواهد بود.
این امر مسئولیت مدیران شرکت سیمان دیلمان را مضاعف و دوچندان خواهد نمود ،چنانچه طبق گزارشات واصله و مشاهدات عینی، یک مورد رانش در عصر امروز یکشنبه بیست و ششم بهمن ماه ۹۹، موجب پارگی لوله گاز شده که این امر باعث محرومیت مردم از گاز طبیعی و انرژی در این فصل اوج سرما خواهد بود.
از سوی دیگر خط مورد اشاره تامین کننده گاز مجموعه روستاهای مناطق ییلاقی املش و بخش دیلمان سیاهکل رابه عهده دارد هر گونه نشتی وپارگی این خط لوله باعث خواهد شد گاز کلیه این روستاها قطع گردد.
بدیهی است در صورت عدم پیگیری مجدانه مسئولین شرکت سیمان و عدم تعامل و همکاری این شرکت با مجموعه اداری شهرستان و مسئولان آن روستای موسی کلایه ملکوت و در نهایت مجموعه ییلاقات املش دچار مشکلات عدیده خواهند گردید.
لذا به جهت اهمیت موضوع مراتب به مدیران ارشد استان و نهادهای ذی مدخل اطلاع رسانی گردیده است و طبق هماهنگی های انجام گرفته، صبح فردا دوشنبه بیست و هفتم بهمن ماه ۹۹ یک تیم فنی و کارشناسی از استان به محل اعزام و موارد را بطور کلی بررسی و نقایص برطرف خواهد شدکه نتایج حاصله متعاقبا به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.
یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ه.ش

Share